Amazon rozpoczyna sprzedaż inteligentnych wózków spożywczych innym sieciom sklepów detalicznych
Amazon oferuje swoje inteligentne wózki spożywcze zewnętrznym sklepom detalicznym.
Kobieta korzysta z wózka dash podczas zakupów spożywczych w sklepie Whole Foods, po tym jak Amazon uruchomił inteligentne wózki sklepowe w sklepach Whole Foods w San Mateo w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych 25 lutego 2024 r. Inteligentny koszyk na zakupy przyspiesza zakupy spożywcze, umożliwiając klientom skanowanie produktów bezpośrednio do koszyka podczas zakupów, a następnie omijanie kolejki do kasy. Tayfun Coskun | Anadolu | Getty İmages
Amazon ogłosił w środę, że zaczyna sprzedawać swoje inteligentne wózki spożywcze innym detalistom, rozpoczynając tym samym ostatnią próbę przekształcenia technologii Dash Cart w usługę.
Kilka sklepów Price Chopper oraz McKeever's Market w Kansas i Missouri testuje inteligentne wózki spożywcze, które śledzą i zliczają produkty podczas zakupów - poinformował Amazon.
Dash Cart został wprowadzony przez Amazon w 2020 roku w sieci supermarketów Fresh, a następnie dodano go do wybranych sklepów Whole Foods. Wózek wykorzystuje wizję komputerową oraz czujniki do identyfikacji produktów w torbach wewnątrz wózka. Wyświetlacz na koszyku dostosowuje się do dodawanych i usuwanych produktów, aktualizując całkowitą cenę w czasie rzeczywistym.
Amazon postępuje zgodnie z podobnym schematem jak w przypadku technologii „Just Walk Out". Wprowadzono ją pierwotnie do sklepów Amazon Go, a następnie sprzedawano zewnętrznym detalistom, m.in. na lotniskach, stadionach i w szpitalach.
Choć firma zarejestrowała większą liczbę użytkowników zewnętrznych dla Just Walk Out, Amazon wycofał tę technologię z wielu własnych sklepów spożywczych. Na początku tego miesiąca ogłoszono, że rezygnuje się z niej w niektórych sklepach Fresh i Whole Foods. Sklepy Go i mniejsze Fresh w Wielkiej Brytanii nadal będą z niej korzystać, a w amerykańskich Fresh planuje się jej rozszerzenie.
Zespoły Amazon pracujące nad Just Walk Out, Dash Carts oraz innymi technologiami sklepowymi znalazły się wśród tych, które zostały dotknięte zwolnieniami na początku tego miesiąca.
Amazon wyraził przekonanie, że technologia Just Walk Out będzie przyszłością dla sklepów z wyselekcjonowanym asortymentem, gdzie klienci mogą szybko zrobić zakupy i wyjść.
Just Walk Out opiera się na kamerach i czujnikach w sklepie, które śledzą wybierane produkty i automatycznie pobierają opłatę po wyjściu. Podobne systemy kasowe bez kasjerów wprowadzają również inne firmy.
Systemy te zostały poddane kontroli po raportach, że Amazon wykorzystuje ludzkich moderatorów do obserwowania klientów podczas zakupów, co firma zdementowała. Pracownicy zajmują się automatycznym etykietowaniem danych zakupowych, a nie oglądaniem na żywo wideo klientów.
Dział: Technologia
Autor:
Annie Palmer | Tłumaczenie: Jan Nagi
Źródło:
https://www.cnbc.com/2024/04/17/amazon-starts-selling-smart-grocery-carts-to-other-retailers.html