Apple przeprasza za swoją kontrowersyjną reklamę iPada Pro
Apple przeprosiło i przyznało, że „nie trafili” z ich ostatnią reklamą iPada Pro.
W tym kadrze z reklamy nowego iPada Pro Apple, ukazuje się on po tym, jak otwiera się prasa hydrauliczna. Źródło: Apple
Reklama, opublikowana w mediach społecznościowych we wtorek przez dyrektora generalnego Apple, Tima Cooka, spotkała się z negatywnym odzewem internautów, którzy poczuli, że reklama wysławiała zniszczenie ludzkiej kreatywności i sztuki przez technologię.
W oświadczeniu dla AdAge, wiceprezes Apple do spraw komunikacji marketingowej, Tor Myhren, przeprosił:
„Kreatywność jest w DNA Apple i jest dla nas niezwykle ważnym, abyśmy projektowali produkty, które wspierają twórców z całego świata. Naszym celem jest zawsze wysławiać niezliczone sposoby, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i wcielają w życie swoje pomysły poprzez iPada” – powiedział Myhren. „Nie trafiliśmy z tym nagraniem i za to przepraszamy”.
Apple potwierdziło oświadczenie dostarczone AdAge, ale odmówiło komentarza.
Reklama przedstawia symbole ludzkiej kreatywności, takie jak instrumenty muzyczne, puszki z farbą, grę wideo z lat 80. i statuetkę ludzkiej głowy miażdżoną przez prasę hydrauliczną. Gdy metalowa płyta prasy podnosi się, spod niej wyłania się nowy iPad Pro od Apple.
„Poznaj nowego iPada Pro: najcieńszy produkt jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, najbardziej zaawansowany wyświetlacz, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, z niesamowitą mocą czipu M4. Tylko wyobraź sobie rzeczy, do których będzie on wykorzystany”, napisał Cook w poście dołączonym do reklamy na platformie X.
Negatywny odzew internetu w odpowiedzi na reklamę był natychmiastowy: „Symbolika bezmyślnego zmiażdżenia pięknych narzędzi kreatywnych jest ciekawym wyborem” - pisał jeden z internautów. „Ta reklama skutecznie przekonała mnie, że potrzebuję w swoim życiu mniej technologii” - pisał inny.
Inni internauci stwierdzili, że reklama była w złym guście w czasie wzrastającego strachu przed zastąpieniem ludzi pracujących przez sztuczną inteligencję – nawet w dziedzinach kreatywnych. Aktor Hugh Grant napisał w mediach społecznościowych, że reklama Apple reprezentowała „zniszczenie ludzkich doświadczeń”.
Według AdAge, Apple zawiesiło plany wyemitowania reklamy w telewizji.
„Mea culpa” jest dla Apple rzadkością, chociaż reklama nie została usunięta z profilu Cooka na platformie X.
Dział: Telekomunikacja
Autor:
Samantha Delouya | Tłumaczenie: Juliusz Popławski
Źródło:
https://edition.cnn.com/2024/05/09/tech/apple-apologizes-for-ipad-pro-ad/index.html