2024-05-20 10:04:18 JPM redakcja1 K

Apple przeprasza za swoją kontrowersyjną reklamę iPada Pro

Apple przeprosiło i przyznało, że „nie trafili” z ich ostatnią reklamą iPada Pro.

W tym kadrze z reklamy nowego iPada Pro Apple, ukazuje się on po tym, jak otwiera się prasa hydrauliczna. Źródło: Apple

Reklama, opublikowana w mediach społecznościowych we wtorek przez dyrektora generalnego Apple, Tima Cooka, spotkała się z negatywnym odzewem internautów, którzy poczuli, że reklama wysławiała zniszczenie ludzkiej kreatywności i sztuki przez technologię.

W oświadczeniu dla AdAge, wiceprezes Apple do spraw komunikacji marketingowej, Tor Myhren, przeprosił:

„Kreatywność jest w DNA Apple i jest dla nas niezwykle ważnym, abyśmy projektowali produkty, które wspierają twórców z całego świata. Naszym celem jest zawsze wysławiać niezliczone sposoby, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i wcielają w życie swoje pomysły poprzez iPada” – powiedział Myhren. „Nie trafiliśmy z tym nagraniem i za to przepraszamy”.

Apple potwierdziło oświadczenie dostarczone AdAge, ale odmówiło komentarza.

Reklama przedstawia symbole ludzkiej kreatywności, takie jak instrumenty muzyczne, puszki z farbą, grę wideo z lat 80. i statuetkę ludzkiej głowy miażdżoną przez prasę hydrauliczną. Gdy metalowa płyta prasy podnosi się, spod niej wyłania się nowy iPad Pro od Apple.

„Poznaj nowego iPada Pro: najcieńszy produkt jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, najbardziej zaawansowany wyświetlacz, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, z niesamowitą mocą czipu M4. Tylko wyobraź sobie rzeczy, do których będzie on wykorzystany”, napisał Cook w poście dołączonym do reklamy na platformie X.

Negatywny odzew internetu w odpowiedzi na reklamę był natychmiastowy: „Symbolika bezmyślnego zmiażdżenia pięknych narzędzi kreatywnych jest ciekawym wyborem” - pisał jeden z internautów. „Ta reklama skutecznie przekonała mnie, że potrzebuję w swoim życiu mniej technologii” - pisał inny.

Inni internauci stwierdzili, że reklama była w złym guście w czasie wzrastającego strachu przed zastąpieniem ludzi pracujących przez sztuczną inteligencję – nawet w dziedzinach kreatywnych. Aktor Hugh Grant napisał w mediach społecznościowych, że reklama Apple reprezentowała „zniszczenie ludzkich doświadczeń”.

Według AdAge, Apple zawiesiło plany wyemitowania reklamy w telewizji.

„Mea culpa” jest dla Apple rzadkością, chociaż reklama nie została usunięta z profilu Cooka na platformie X.

Autor:
Samantha Delouya | Tłumaczenie: Juliusz Popławski

Źródło:
https://edition.cnn.com/2024/05/09/tech/apple-apologizes-for-ipad-pro-ad/index.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE