2023-07-31 12:22:16 JPM redakcja1 K

Czym są identyfikatory w mediach społecznościowych i czy powinny być spójne na wszystkich platformach?

Identyfikatory w mediach społecznościowych mogą decydować o tym, czy ktoś jest obecny w internecie, czy nie. Wybór odpowiedniego identyfikatora powinien stanowić istotny element tworzenia każdej firmy, jeśli chodzi o marketing online. Czym dokładnie są identyfikatory i czy powinny być spójne na wszystkich kontach w mediach społecznościowych?

 

Czym są identyfikatory w mediach społecznościowych?

Identyfikator w mediach społecznościowych to publiczna nazwa użytkownika używana na kontach mediów społecznościowych. Na platformach takich jak Twitter i Instagram jest to nazwa użytkownika, po której następuje symbol @, jak na przykład @guardian lub @BBC.

Na Facebooku jest to nazwa użytkownika występująca po członie facebook.com w pasku adresu, gdy ktoś wchodzi na twój profil. Na przykład, jeśli nazywasz się Mary Smith, twój adres na Facebooku może wyglądać tak: facebook.com/mary.smith. Jest to bezpośredni link do twojego profilu i nie ma możliwości użycia go do wyszukiwania ciebie na Facebooku. Musi być wpisywany bezpośrednio w pasku adresu. Dlatego też mówi się, że nie ma czegoś takiego jak identyfikator na Facebooku, ale nazwa użytkownika. 

Niezależnie od tego, czy planujesz zostać influencerem, czy chcesz założyć firmę, znalezienie odpowiedniego identyfikatora do mediów społecznościowych powinno być jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś zrobić zaraz po podjęciu decyzji, czym będzie zajmować się Twoja firma. Dotyczy to również sytuacji, gdy zatrudniasz agencję influenserską. Należy więc zwrócić też uwagę na jej nazwę użytkownika. Podobnie w przypadku tworzenia osobistego portfolio w mediach społecznościowych – twój identyfikator powinien znajdować się na samej górze wraz z danymi kontaktowymi. 

Możesz użyć narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych, żeby dowiedzieć się, czy interesujący cię identyfikator społecznościowy jest już zajęty, czy nie. Jednakże czy identyfikator powinien być taki sam na każdym koncie w mediach społecznościowych?

Czy moje identyfikatory w mediach społecznościowych muszą być spójne?

Posiadanie takiego samego identyfikatora na wszystkich platformach społecznościowych ułatwia użytkownikom znalezienie ciebie i jest uważane za jedną z najlepszych praktyk w mediach społecznościowych. Ponadto ułatwia to i upraszcza działania marketingowe. Jeżeli twój identyfikator jest inny na każdej platformie, np. TheBestCompanyBestCompanyCompanyBest, klienci będą zdezorientowani i nie będą pewni czy to ta sama marka. Mogą nawet wysyłać Ci e-maile z prośbą o potwierdzenie, że to ta sama marka, co wygląda bardzo nieprofesjonalnie. 

A kto chciałby pamiętać wszystkie twoje różne identyfikatory dla każdej platformy? Nikt!

Jednolity identyfikator na wszystkich platformach społecznościowych pozwoli użytkownikom łatwiej odnaleźć twoją firmę w Internecie, a to świadczy o profesjonalizmie. Co więcej, drukowane materiały marketingowe będą bardziej przejrzyste i łatwiej będzie zapamiętać ich treść. 

Jednak znalezienie odpowiedniego identyfikatora, który będzie dostępny na każdej platformie, nie jest takie proste. Więc jeżeli należysz do tych szczęśliwców, którym się to udało, natychmiast zarezerwuj go dla siebie, zanim będzie za późno, nawet jeśli nie masz jeszcze uruchomionej witryny, zarejestrowanej domeny, czy swojej wymyślonej marki.

A co w przypadku, gdy twój identyfikator nie jest dostępny na każdej platformie?

Załóżmy, że masz tę samą nazwę użytkownika na Facebooku, Instagramie i Etsy, ale Twoja nazwa na Twitterze jest zajęta. 

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić to sprawdzić, czy konto na Twitterze o takiej nazwie użytkownika jest aktywne. Jeśli nie, zapytaj właściciela tego konta, czy może odstąpić ci nazwę użytkownika. Będziesz zaskoczony, jak skutecznie można to zrobić.

Możesz także dodać „.” lub „-” pomiędzy członami nazwy. Staraj się unikać dodawania liczb do identyfikatora, ponieważ nie wygląda to profesjonalnie. Możesz także utworzyć skrót lub dodać inny wyraz taki jak zdjęcia, artysta, sztuka, fotograf, fotografia, pracownia, rzeźbiarz, malarz itp., przed lub po nazwie użytkownika.

Pamiętaj tylko, że maksymalna liczba znaków, których możesz użyć na Twitterze i Pintereście wynosi 15, więc upewnij się, że twoja nazwa użytkownika mieści się w tym limicie.

Podsumowanie

Identyfikatory w mediach społecznościowych to ważny element w marketingu SEO każdej firmy, ułatwiający klientom znalezienie ciebie i decydujący o profesjonalnym wizerunku twojej organizacji. Dlatego też wybierz krótką i ładną nazwę użytkownika, łatwą do zapamiętania, która wytrzyma próbę czasu, i postaraj się, aby twój identyfikator był spójny na każdej platformie mediów społecznościowych.

Dział: Technologia

Autor:
Indrė Jankutė-Carmaciu | Tłumaczenie: Piotr Kolarzyk

Żródło:
https://whatagraph.com/blog/articles/social-media-handles

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE