2023-03-05 16:29:10 JPM redakcja1 K

„Drukarka do napojów” Cana One umożliwia nalewanie i dostosowywanie ulubionego zimnego napoju

Od napojów gazowanych, przez zimne napary, po koktajle, ta maszyna może przygotować praktycznie każdy zimny napój – a także pozwala dostosować poziom cukru, kofeiny i alkoholu.

 

Alejka z napojami w sklepie spożywczym jest wypełniona pozornie nieskończonym asortymentem napojów energetycznych, wód gazowanych i napojów gazowanych. Można by pomyśleć, że te napoje mają ze sobą niewiele wspólnego. Ale oprócz niewielkiej części związków, które nadają każdemu niepowtarzalny smak, zapach, kolor i konsystencję, około 95% każdego napoju to po prostu… woda. 

Przyjmując ten pomysł, Cana, start-up z Doliny Krzemowej, zbudował maszynę do napojów o nazwie  Cana One  , która może stworzyć i dostosować praktycznie każdy zimny napój, po prostu bawiąc się tym niewielkim procentem związków. Korzystając z wbudowanego ekranu dotykowego urządzenia, możesz wybierać spośród szerokiej gamy napojów energetycznych, seltzerów, napojów bezalkoholowych, a nawet koktajli. 
Możesz także dostosować smaki i poziom cukru, kofeiny i alkoholu oraz dodać składniki odżywcze. Naciśnij przycisk, a maszyna naleje napój. 

To nie jest kolejna maszyna do napojów na dość nasyconym rynku, mówi Cana. Firma nazywa swoje urządzenie molekularną drukarką do napojów, ponieważ zasadniczo odtwarza napoje od podstaw.

„Polega na pobieraniu pojedynczych związków – związków funkcjonalnych, związków smakowych, mieszanek bazowych – a następnie odtwarzaniu rzeczy w locie” – powiedział dyrektor generalny Cana, Bharat Vasan. 
„Myślę, że jest to coś, co ma być bardziej osobiste i ma być jak nieskończona alejka z napojami na twoim blacie. 
I to bardzo, bardzo różni się od wszystkiego, co ktokolwiek inny może dziś zrobić na planecie”.

Marki innych firm mogą prezentować swoje napoje na Cana One. I chociaż firma prowadzi rozmowy z niektórymi dużymi markami, a także z mniejszymi, koncentruje się przede wszystkim na umożliwieniu twórcom treści tworzenia i promowania własnych napojów. 
Wraz z influencerami i artystami instruktorzy fitness mogliby na przykład przygotować napój potreningowy.

„Pomyśl o tym jako o demokratyzujących się markach, więc na platformie nie są to tylko duże marki” – powiedział Vasan.

Chodzi o to, aby konsumpcja i personalizacja napojów była wygodniejsza dla klientów, ale także aby zmniejszyć negatywny wpływ branży napojów na planetę. Według Cana każdego roku przemysł generuje około 543 milionów ton CO2.  Ponadto według Światowego Forum Ekonomicznego rocznie produkuje się około 78 milionów ton plastiku do produkcji opakowań, a większość z tego trafia na wysypiska śmieci lub do oceanów. Stamtąd rozkład plastiku zajmuje setki lat.

Zamiast polegać na fabrykach do produkcji i dystrybucji napojów na całym świecie, ideą Cana One jest wykorzystanie wody, którą już masz w domu, i wstrzyknięcie tych unikalnych smaków i składników, które składają się na Twój ulubiony napój. Nabój wewnątrz urządzenia dozuje te składniki w odpowiednich ilościach, tworząc tysiące wariantów napojów. 

Cana One kosztuje 900 dolarów. Wkłady wystarczają na około miesiąc, a nowe są automatycznie wysyłane do Ciebie za darmo. Klienci płacą drinkiem, od około 10 centów do 5 dolarów za napój. Dokładna cena zależy od marek.

Cana zadebiutowała swoją maszyną do napojów w marcu ubiegłego roku i przygotowuje się do wysyłki urządzenia jeszcze w tym roku. 
Firma nawiązała również współpracę z Patrickiem Stewartem, znanym ze Star Trek, który obecnie jest ambasadorem marki.

„Uważamy, że ten produkt jest najbliższy replikatorowi Star Trek” – powiedział Vasan. „Wydawało się, że jest właściwym ambasadorem i właściwą osobą zorientowaną na misję dla firmy, z którą możemy współpracować, aby opowiedzieć historię”.

Dział: Technologia

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE