2022-12-07 13:15:16 JPM redakcja1 K

Dzięki Napędowi Termojądrowemu Możemy Dotrzeć do Saturna w Dwa Lata

Według ekspertów odpowiedni rodzaj technologii napędowej mógłby przetransportować statki kosmiczne na Saturna w ciągu około dwóch lat.

Według ekspertów odpowiedni rodzaj technologii napędowej mógłby przetransportować statki kosmiczne na Saturna w ciągu około dwóch lat. Bezpośredni napęd termojądrowy (DFD), koncepcja badana przez Princeton Plasma Physics Laboratory, miałby pokonać prawie miliard mil pomiędzy Ziemią a Saturnem w rekordowym tempie.

Według naukowców napęd Princeton field reversed configuration-2 (PFRC-2) może być kluczem do wykonalnych podróży wewnątrz naszego Układu Słonecznego.

Tytan, księżyc Saturna, został wybrany jako odpowiedni cel przez zespół badawczy. Księżyc nr 1 w naszym Układzie Słonecznym cieszy się dużym zainteresowaniem naukowców ze względu na płyny znajdujące się na jego powierzchni, a fakt, że są to węglowodory, oznacza, że Tytan mógłby nawet stać się stacją tankowania w jakimś dalekim przyszłym systemie kosmicznych autostrad.

Universe Today donosi: Ten sam silnik wykorzystuje wiele zalet fuzji bez neutronowej, przede wszystkim niezwykle wysoki stosunek mocy do masy", czytamy w komunikacie prasowym. "Paliwo dla napędu DFD może nieznacznie różnić się masą i zawierać deuter oraz izotop helu-3. Zasadniczo, DFD łączy świetny impuls właściwy napędom elektrycznym z doskonałym ciągiem rakiet chemicznych, w kombinacji, która bierze to co najlepsze z obu systemów lotu."

W pewnym sensie bardzo przypomina to sposób, w jaki projektowane są samochody hybrydowe. Czasami najlepszego „kopa” daje tryb elektryczny, a czasami najefektywniejszą opcją pozostaje paliwo kopalne. Napęd PPL z syntezą bezpośrednią jest testowany w dwóch trybach: ciągłym i przerywanym. Pierwszy z nich działa nieustannie, drugi, podobnie do działania silnika w Toyocie Prius, tylko podczas nabierania prędkości. W zależności od trybu działania napędu podróż na tytana wyniesie od 2 do około 2,5 roku.

W obecnym modelu nawet ten większy, z dwóch projektów pojazdów kosmicznych, jest sporo mniejszy od domu jednorodzinnego lub przedsiębiorstwa na Ziemi, dlatego reaktor, który go napędza, jest relatywnie niewielki. W 2019 roku badacze PPPL napisali: "Do produkcji silników fuzji jądrowej w zakresie od 1 do 10 MW, DFD używa unikalnego systemu podgrzewania plazmy. Idealne rozwiązanie zarówno dla załogowych czy bezzałogowych misji eksploracyjnych w naszym systemie planetarnym jak i dla misji międzygwiezdnych.

By wytworzyć ciąg, plazma znajdująca się wewnątrz silnika jest podgrzewana do temperatury roboczej za pomocą fal radiowych. By umożliwić swobodny przepływ ogromnej energii ciągu, podobnie jak w innych silnikach rakietowych, Konstrukcja DFD jest otwarta na jednym końcu.

Projekt ten ma jeszcze jedną dużą zaletę, może zasilać systemy wewnętrzne statku kosmicznego. Na razie jednak, jak żartują w Universe Today o fuzji nuklearnej jako takiej, projekt ten to kwestia trzydziestu lat, dlatego że kolejne korzystne okno czasowe, w którym można wysłać ekspedycję na satelity Saturna, przypada na rok 2046. Daje to Naukowcom z PPPL precyzyjne ramy czasowe na przygotowanie wyprawy.

Oznacza to, że zarówno sterowanie i napęd statku, jak i badania oraz systemy podtrzymywania życia, będą zasilane tym samym, energooszczędnym silnikiem.

Oznacza to, że napęd i sterowanie statku, jak również systemy podtrzymywania życia i laboratoria, będą zasilane przez ten sam energooszczędny silnik.

Miną jeszcze dziesiątki lat, zanim ktokolwiek uda się na księżyce Saturna, lecz gdy już się to stanie, będzie to...tytanicznym osiągnięciem.


 

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE