2023-12-06 08:08:41 JPM redakcja1 K

Już dla 5,3 procent populacji korzystanie z usług cyfrowych stanowi wyzwanie

Najnowsze dane norweskiego urzędu statystycznego pokazują, że brak wiedzy i obawa dotycząca prywatności, są głównymi z powodów, przez które ludzie stronią od korzystania z publicznych usług online. 5,3 procent populacji w wieku od 16 do 79 lat twierdzi, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy odczuwało potrzebę uzyskania oficjalnych dokumentów, ale mimo to nie poprosili oni o uzyskanie ich za pośrednictwem rządowych stron internetowych lub aplikacji. „Po uwzględnieniu wag w badaniu grupowym może to dotyczyć około 214 000 osób”, mówi Erik Fjærli, kierownik sekcji w norweskim urzędzie statystycznym.

W badaniu „Wykorzystanie ICT w gospodarstwach domowych” norweski urząd statystyczny pytał o różne powody, dla których ludzie nie korzystają z publicznych usług online i identyfikacji elektronicznej. Ilustracja: Gorm Kallestad / NTB Zdjęcie: NTB.

Wśród tych, którzy odpowiadają, że w ciągu ostatniego roku nie korzystali z publicznych stron państwowych, nawet jeśli mieli taką potrzebę, co szósty twierdzi, że dzieje się tak dlatego, że nie wiedział, jak działa serwis. W przeciwieństwie do tego co siódmy podaje, że powodem jest obawa o prywatność, a co ósmy twierdzi, że potrzebuje pomocy innych osób, aby umożliwiły mu korzystanie z publicznych usług przez Internet. Odsetek populacji, która nie korzysta z e-dowodów, najczęściej używanej usługi cyfrowej w Norwegii, wynosi 1,6%. Odpowiada to około 68 000 osób. Wśród nich cztery z dziesięciu osób twierdzą, że nie wiedziało o identyfikacji elektronicznej. „To nie dziwi. Nieliczni, których to dotyczy, prawdopodobnie należą do mniejszości populacji o minimalnych kompetencjach technologicznych. Jednocześnie cztery na dziesięć osób twierdzą, że mają e-dowody, ale korzystanie z nich jest problematyczne”, mówi Fjærli.

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE