Meta ogłasza chatboty AI z „osobowością”
Meta ogłosiła serię nowych chatbotów, które zostaną wykorzystane w jej usłudze Messenger.
OBRAZY GETTY’EGO
Chatboty będą miały „osobowość” i specjalizowały się w określonych tematach, takich jak wakacje czy porady kulinarne. To najnowsza salwa w wyścigu zbrojeń chatbotów pomiędzy firmami technologicznymi, które desperacko pragną stworzyć dokładniejszą i bardziej spersonalizowaną sztuczną inteligencję.
Prace nad chatbotami są nadal w toku i mają „ograniczenia”, powiedział szef Mark Zuckerberg. W Kalifornii podczas pierwszego osobistego wydarzenia Meta od czasów sprzed pandemii Zuckerberg powiedział, że był to „niesamowity rok dla sztucznej inteligencji”. Firma nazywa swojego głównego chatbota „Meta AI”, którego można używać do przesyłania wiadomości. Użytkownicy będą mogli wykorzystać Meta AI na czacie „w celu rozstrzygnięcia sporów” lub uzyskania odpowiedzi na zadane mu pytanie.
Zgłosiło się także kilka gwiazd, aby użyczyć swojej osobowości różnym typom chatbotów, w tym Snoop Dogg i Kendall Jenner. Pomysł polega na stworzeniu chatbotów, które nie służą tylko do odpowiadania na pytania.
„Nie chodzi tu tylko o uzyskanie odpowiedzi” – powiedział Zuckerberg. „Chodzi o rozrywkę”.
Według Meta gwiazda NFL Tom Brady wcieli się w postać sztucznej inteligencji o imieniu „Bru”, „mądrego krytyka sportowego”, a gwiazda YouTube'a MrBeast wcieli się w „Zacha”, starszego brata, „który ci dogryzie”.
Jednak nowe chatboty nie będą miały dostępu do informacji w czasie rzeczywistym – a Zuckerberg powiedział, że nadal istnieje „wiele ograniczeń” co do tego, na co boty mogą odpowiedzieć. Omówił także ,,meta-świat” czyli koncepcję wirtualnego świata, na którą Mark wydał dotychczas dziesiątki miliardów dolarów.
Chociaż Meta ogłosiła już swój nowy zestaw słuchawkowy do wirtualnej rzeczywistości Quest 3, firma podała dalsze szczegóły podczas wydarzenia.
Szef Meta opisał go jako pierwszy „główny nurt” zestawu słuchawkowego do rzeczywistości mieszanej. Kamery skierowane do przodu oznaczają, że umożliwi on korzystanie z rzeczywistości rozszerzonej. Będzie dostępny od 10 października.
Wydaje się, że duże, długoterminowe założenie firmy na Metaverse jeszcze się nie opłaciło, a dział VR Meta poniósł straty w wysokości 21 miliardów dolarów (17 miliardów funtów) od początku 2022 roku.
Quest 3 pojawił się po wejściu Apple na droższy rynek sprzętu do rzeczywistości mieszanej z Vision Pro na początku tego roku.
Dział: Technologia
Autor:
James Clayton | Tłumaczenie: Patryk Hembel