Najbardziej przeciętna gra Arkane – pierwsze recencje Redfall
W prasie pojawiły się pierwsze recenzje Redfall – kooperacyjnej strzelanki od Arcane. Klucze dla recenzentów zostały wysłane dość późno, dlatego do tej pory recenzji pojawiło się niewiele. Niektórzy dziennikarze opublikowali tylko pierwsze wrażenia o grze, ponieważ nie zdążyli jej jeszcze ukończyć.
W momencie napisania tego tekstu Redfall ma dość średnie oceny: 64 punkty na Metacritic (wersja dla Xbox Series) i 66 punktów na OpenCritic (poleca ją tylko 28% krytyków). Obecnie Redfall jest najniżej ocenianą grą studia Arkane. Projekt jest krytykowany za pusty otwarty świat, bezmyślnych przeciwników, nudne misje, usterki techniczne i problemy z serwerami. Jako plusy krytycy wymieniają czwórkę startowych postaci, humor, obszerny arsenał broni i strzelanie.
Spośród opublikowanych recenzji wybraliśmy podsumowania trzech: z wysoką, średnią i niską oceną.
XboxEra – 85/100
„Redfall jest zachwycający pod wieloma względami. Psują go przede wszystkim złe decyzje projektowe, związane z realizacją trybu kooperacji i niektóre irytujące problemy techniczne. Gra w pojedynkę jest niesamowicie przyjemna, a w kooperacji jeszcze zabawniejsza. Przy odrobinie pracy nad Redfall po premierze, stanie się ona czymś wyjątkowym. Może to być najniżej oceniany projekt studia Arkane, ale jednocześnie najbardziej udana gra tego studia. Sam, czy z przyjaciółmi, Redfall to gra, w którą każdy fan gatunku powinien zagrać.” (Jesse Norriss)
Windows Central – 66/100
„Redfall to pierwszoosobowa strzelanka z otwartym światem i prawdopodobnie najbardziej niepotrzebną „warstwą RPG” w historii gier ze stałym połączeniem z internetem. Narzędzia, które moją sprawić, że piaskownica będzie bardziej wciągająca zostały podzielone między czwórką postaci. Broń, która wam się spodoba będzie tracicć efektywność w miarę levelowania, przez bezsensowny system skalowania, który przeszkadza w ciekawej kampanii. Istnieje zbyt wiele podobnych strzelanek, które oferują to samo co Redfall, ale realizują to znacznie lepiej. Redfall ze wszystkich sił stara się znaleźć swoją tożsamość na zapełnionym po brzegi rynku. Trzeba przyznać, że Redfall ma swoje momenty, ale świadomość, że jest to produkcja legendarnego studia, które dało nam Prey, doprowadza mnie do szału. Arkane zdecydowanie nie było w swoim żywiole przy Redfall.” (Jez Corden)
GameSpot – 40/100
„Redfall to gra, która jeszcze nie powinna być publikowana. Ogrom pojawiających się w niej błędów przeszkadza w rozgrywce i eksplorowaniu świata ze znajomymi. Gameplay wydaje się być zaburzony przez słabo wykonane elementy, co jest nietypowe dla realizującego je studia. Nie będę udawać, że wiem czy Arkane samo zdecydowało się zrobić looter shooter, czy dostało takie zadanie „z góry”. Mogę jednak powiedzieć wam, jak to wygląda: jedno z najlepszych studiów gier na świecie nagle stało się nieudolne. Redfall to Arkane idące na kompromis ze swoją filozofią projektowania, aby podpiąć produkcję pod gatunek, którego być może trzeba było unikać.” (Mark Delaney)
Redfall jest już dostępny na PC i Xbox Series, w tym także w Game Pass, z pełnym rosyjskim tłumaczeniem. Na Steamie zaczęły się pojawiać recenzje użytkowników. Do tej pory gra zebrała zaledwie 29% pozytywnych recenzji na podstawie 435 opinii. Gracze narzekają na te same problemy, które zauważyli dziennikarze: mierne AI przeciwników, pusty świat, niewarta uwagi grafika, problemy z optymalizacją i tak dalej.
Dział: Recenzje
Autor:
Лина Скорич | Tłumacz: Julia de Rosier
Źródło:
https://stopgame.ru/newsdata/58055/samaya_neprimechatelnaya_igra_arkane_pervye_reviewy_redfall