2024-03-25 09:28:55 JPM redakcja1 K

Nowe kierunki studiów, w tym studia nad bezpieczeństwem narodowym, wzmacniają strategię państwa

Chiny zatwierdziły dodanie 24 nowych kierunków do programów studiów licencjackich, w tym studiów nad bezpieczeństwem narodowym i elektronicznych materiałów informacyjnych.

Absolwenci uczelni biorą udział w specjalnych targach pracy, które odbyły się 14 marca
2024 r. na Uniwersytecie Sanxia w prowincji Hubei w środkowych Chinach. Tego dnia do
targów pracy przystąpiło około 200 przedsiębiorstw i instytucji publicznych, zapewniając
ponad 7000 ofert pracy. Oczekuje się, że w 2024 r. w całych Chinach studia ukończy
ogółem 11,79 mln studentów, co będzie rekordowym wynikiem. Zdjęcie: VCG.

Eksperci stwierdzili, że korekcie przyświecał cel wspierania wysokiej jakości rozwoju
gospodarki, tak aby lepiej służyła narodowej strategii kraju.

We wtorek chińskie Ministerstwo Edukacji (MOE) ogłosiło tę informację, a ministerstwo
poinformowało, że przyjęcie na studia licencjackie na nowo zatwierdzonych kierunkach
będzie możliwe w 2024 r. Według Ministerstwa Edukacji dodanie takich kierunków, jak
studia nad bezpieczeństwem narodowym i bezpieczeństwem interesów zagranicznych
opiera się na zaspokajaniu potrzeb strategii narodowej, natomiast tworzenie kierunków
takich jak elektroniczne materiały informacyjne i inteligentne wyposażenie morskie ma na
celu kultywowanie talentów w obszarach najnowocześniejszej nauki i kluczowych
technologii.
Inne nowe ważne kierunki obejmują klasyczne studia chińskie, a także ochronę zdrowia w
piłce nożnej i sporcie, których celem jest odpowiednio promowanie innowacyjnego rozwoju
tradycyjnej chińskiej kultury i pomoc w ugruntowaniu pozycji Chin jako wiodącego kraju
sportowego.
Ministerstwo udostępniło także najnowszą wersję katalogu kierunków studiów
licencjackich dla uczelni zwykłych, który obejmuje 93 kategorie główne i 816 kierunków.
Nowe kierunki zostały dodane w odpowiedzi na nadrzędne wymagania rozwojowe na
poziomie krajowym, pobudzone zmieniającymi się potrzebami wschodzących branż i
formatów, powiedział we wtorek Xiong Bingqi, dyrektor Instytutu Badań nad Edukacją XXI
wieku.
Dodatek ten odzwierciedla także wytyczne i wsparcie dla uniwersytetów w tworzeniu
nowych kierunków pilnie potrzebnych w ramach strategii krajowych i rozwoju
regionalnego, ze szczególnym naciskiem na obsługę wysokiej jakości rozwoju
gospodarczego i społecznego, twierdzą analitycy.
Jeśli chodzi o kierunek studiów nad bezpieczeństwem narodowym, obserwatorzy
wskazali, że ma on na celu kultywowanie talentów opartych na solidnych podstawach w
teorii bezpieczeństwa narodowego i umiejętnościach technicznych, ponieważ obecny
porządek międzynarodowy ulega znaczącym zmianom.
Oprócz dostosowywania dyscyplin i kierunków uniwersytetów do zmian zapotrzebowania
społecznego, Xiong stwierdził, że każda uczelnia powinna również utworzyć odpowiednie
kierunki w oparciu o własną sytuację i cechy charakterystyczne, aby zapewnić jakość
rozwijania talentów na wybranych kierunkach.
W 2023 r. Ministerstwo Środowiska wydało plan reformy mający na celu dostosowanie i
optymalizację kierunków studiów w szkolnictwie wyższym, stwierdzając, że do 2025 r.
zostanie utworzony nowy zakres dyscyplin i kierunków zgodnych z nowymi technologiami i
branżami, natomiast te, które pozostają w tyle pod względem rozwoju gospodarczego i
społecznego, zostaną wyeliminowane.
Optymalizacja i dostosowywanie kierunków studiów licencjackich to proces długotrwały i
konieczne jest oferowanie skutecznych programów nauczania i szkoleń wspierających
rozwój każdego studenta, tak aby kierunki akademickie oferowane przez uniwersytety były
dostosowane do zmieniających się wymagań pracy rynku, powiedział we wtorek „Global
Times” Chu Zhaohui, pracownik naukowy w Narodowym Instytucie Nauk o Edukacji.
Ministerstwo Edukacji będzie nadal działać na rzecz dynamicznego dostosowywania
kierunków studiów i dostosowanego do indywidualnych potrzeb rozwoju krajowych
talentów strategicznych i talentów, na które istnieje duże zapotrzebowanie, w celu
wzmocnienia roli i wpływu edukacji we wspieraniu rozwoju wysokiej jakości.

Dział: Edukacja

Autor:
Zhang Yuying I Tłumaczenie: Daria Kopaszewska

Żródło:
https://www.globaltimes.cn/page/202403/1309132.shtml

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.