Samochody autonomiczne - współpraca Continental i Ambarelli
Niemiecki Continental i kalifornijska firma Ambarella ogłosiły partnerstwo w celu stworzenia oprogramowania i systemów do autonomicznej jazdy
Obie firmy skupią się na tzw. autonomicznej jeździe na poziomie 2 plus, która na krótko pozwala kierowcom na oderwanie rąk od kierownicy dzięki takim funkcjom jak tempomat aktywny i wyśrodkowanie pasa bieżni.
Ambarella rozwija nową kategorię półprzewodników zwaną system on chip, lub SoC, które łączą wiele procesorów na tej samej płytce logicznej i zapewniają możliwość przetwarzania sztucznej inteligencji.
Dwie firmy wspólnie rozwijają technologię, która będzie składać się z kamer o wysokiej rozdzielczości, radarów i czujników lidar z niezbędnym oprogramowaniem od Continental i Ambarella.
Niemiecki dostawca samochodów jest również właścicielem mniejszych udziałów w innej firmie z siedzibą w Kalifornii, AEye, i zintegrował czujnik lidar dalekiego zasięgu w oparciu o patenty AEye, komplementując swoją technologię lidar krótkiego zasięgu.
Dział: Technologia Robotyka
Autor:
Victoria Waldersee, Josie Kao | Tłumaczenie: Natalia Warda