Siła natury dla zdrowia psów i kotów
W Słowenii jest 250 000 zarejestrowanych psów i co najmniej półtora razy tyle kotów, a co piąty Europejczyk ma zwierzę domowe.
Zdjęcie: Love Pets
Przemysł związany z dobrostanem zwierząt domowych gwałtownie rośnie. Do tego trendu dołącza startup Love Pets z produktem o tej samej nazwie – naturalną linią suplementów diety dla zwierząt. Jak wyjaśniają historię firmy dyrektor Mark Kalin i prokurent Žiga Papež, w swojej pracy w świecie biznesu natknęli się na interesujący startup, który produkuje naturalne suplementy diety dla ludzi. W ten sposób poznali Dušana Portatisa Kovača, badacza, innowatora, zielarza i wielkiego miłośnika natury, któremu zaproponowali wspólne stworzenie naturalnej linii suplementów diety dla zwierząt. Tego rodzaju przemysł rośnie od 5 do 7 procent rocznie, a cały sektor aż o 25 procent, co stwarza wiele możliwości na sukces rynkowy. „Mój pies rasy akita japońska miał przez półtora roku zapalenie jelit, a mimo licznych badań i leków jego stan się nie poprawił”, mówi Kalin, dodając, że to również był powód, dla którego w styczniu tego roku zdecydował się na współpracę z Kovačem przy rozwoju produktu dla psów i kotów.
Naturalna bomba witaminowa
„Gdy do firmy dołączył jako partner Žiga Papež, chcieliśmy, aby rozwój całkowicie słoweńskiego produktu był transparentny i posiadał wszystkie pozwolenia,” kontynuuje Mark Kalin. Partnerzy zbadali, jakich produktów brakuje na rynku i odkryli, że chociaż istnieje wiele produktów na konkretne dolegliwości, takie jak problemy ze stawami, brakuje tych, które zawierają superżywność. Do współpracy zaprosili główny inspektorat, wydział weterynaryjny oraz specjalistów ds. żywienia, co zaowocowało powstaniem produktu – jednego z nielicznych na bazie wody – który jest całkowicie naturalny, bio i zawiera ponad 25 superżywności. To prawdziwa bomba witaminowo-antyoksydacyjna, dodaje dyrektor Love Pets. Produkt, wykonany z ręcznie zbieranych składników, rozwijano przez sześć miesięcy, aż uzyskano najskuteczniejszą formułę.
Produkt został przetestowany na dwudziestu psach i dwudziestu kotach, a wyniki były doskonałe. „Stan mojego psa znacznie się poprawił, pies mojej przyjaciółki ma piękniejszą sierść, a bardzo stara suczka innego przyjaciela ma więcej energii. Nawet nasz ambasador, mistrz świata w śledzeniu Tomaž Režonja, zyskał więcej energii dzięki naszemu produktowi”, wyjaśnia Kalin, zapowiadając, że produkt Love Pets będzie wkrótce dostępny. Będzie oferowany w naszym sklepie internetowym i w specjalistycznych sklepach dla zwierząt, a także za pośrednictwem innych kanałów, takich jak hodowcy, szkoły dla psów i międzynarodowi sędziowie. Z produkcji w Nowej Goricy, która działa w strategicznym partnerstwie, pochodzi pierwszych 150 butelek produktu, które współzałożyciele planują sprzedać we wrześniu i październiku na swojej stronie internetowej i za pośrednictwem swoich kanałów. Kolejnym celem jest produkcja pięciuset i więcej produktów, które początkowo będą przeznaczone na rynek słoweński, a później również na rynki zagraniczne. Obecna zdolność produkcyjna wynosi 10 000 sztuk.
W opracowaniu dwa produkty dla koni
Współzałożyciele firmy stworzyli projekcję rozwoju do roku 2026. Celem jest, aby po Słowenii w przyszłym roku wejść na rynek europejski, przede wszystkim do Niemiec, Austrii i potencjalnie Włoch. Badają również możliwość sprzedaży przez Amazon, który jest bardzo silny w Wielkiej Brytanii, USA, Australii i Japonii, co pozwoliłoby na znaczne rozszerzenie rynku, także z pomocą dystrybutorów. Oprócz produktów dla psów i kotów, dla których zamówią badania kliniczne, w przygotowaniu są dwa produkty dla koni, które mają trafić na rynek w październiku. Jeden z nich ma wspomagać układ pokarmowy i oddechowy, gdzie konie mają najwięcej problemów zdrowotnych, drugi zaś będzie skierowany na ich wydajność i energię, gdyż Love Pets celuje również w konie wyścigowe. Kalin i Papež liczą na sprzedaż głównie na rynku arabskim, który dużo inwestuje w konie wyścigowe, a także rozmawiają o współpracy z Lipicą. Wierzą, że produkty dla koni będą mocno pozycjonowane, ponieważ nie mają w tej dziedzinie konkurencji. W przyszłości stawiają także na dodatkowe specjalistyczne produkty dla psów i kotów, być może podejmą się także rozwoju suplementów diety dla gryzoni (chomiki, myszy, świnki morskie) i ptaków.
Dział: Przyroda
Autor:
Romana Špende | Tłumaczenie: Karolina Makowska – praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/
Źródło:
https://www.dnevnik.si/1043031121/gazela/novice/moc-narave-za-zdravje-pasjih-in-macjih-ljubljenckov