Szef Helldivers 2 przekonuje „kup grę później, jeśli nie masz gotówki”
Deweloper stojący za hitem Helldivers 2 radzi fanom, aby nie wydawali „ostatniego dolara” na grę.
Źródło: Arrowhead Studios.
Internetowy shooter Arrowhead Studios odniósł sukces od czasu premiery 8 lutego, bijąc rekordy graczy dla wydawcy Sony. Nnieoczekiwana popularność nadwyrężyła jednak serwery gry, a wielu z nich ma trudności z zalogowaniem się.
To nie powstrzymało sprzedaży, ale dyrektor generalny Arrowhead Johan Pilestedt przekonuje: „Jeśli nie masz gotówki, możesz zdobyć grę później”.
W Helldivers 2 jesteś członkiem zespołu żołnierzy zrzuconych na obcą planetę, którzy mają za zadanie przetrwanie ataków gigantycznych owadopodobnych stworzeń.
Gra spotkała się z entuzjastycznymi recenzjami krytyków, którzy chwalili jej rozgrywkę i odniesienia do satyry science-fiction Starship Troopers z lat 90.
Nowa produkacja okazała się szczególnie dużym hitem wśród graczy na PC, z łatwością pobijając rekordy ustanowione przez poprzednie tytuły PlayStation Studios, takie jak God of War.
Pomimo problemów z serwerem – gracze czekają w długich kolejkach, aby rozpocząć mecze – szum wokół gry był ogromny.
A kiedy jeden z graczy namawiał innych, aby przestali „gloryfikować” Helldivers 2, ponieważ „nie ma pieniędzy”, aby kupić grę o wartości 35 funtów (40 dolarów), szef Arrowhead pojawił się z pewną radą.
„Chociaż stworzyliśmy naprawdę fajną grę, warto poczekać, aż serwery będą w stanie obsłużyć taką pojemność” – powiedział.
„Jako dyrektor generalny oczywiście chcę, aby gra była jak najbardziej dochodowa, ale jeśli wydasz [swojego] ostatniego dolara i utkniesz w kolejce do serwerów, będę załamany.”
Arrowhead przyznaje, że „stara się nadążyć” za popytem na grę, a w poniedziałek ograniczono liczbę graczy dozwolonych jednorazowo do 450 tysięcy.
Firma twierdzi, że pracuje przez całą dobę, aby jak najszybciej zwiększyć wydajność i rozwiązać problemy.
Sukces Helldivers 2 jest następstwem zaskakującego wzrostu popularności Palworld – znanego również jako „Pokemon z bronią” – który zadebiutował w zeszłym miesiącu i spotkał się z ogromnym zainteresowaniem.
Twórcy tej gry skupili się teraz na wykrywaniu oszustw po ustabilizowaniu się liczby graczy.
Dział: Gry
Autor:
Tom Richardson | Tłumaczenie: Jan Jaśkiewicz