Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki gramy w gry fabularne
Hidden Door tworzy mistrza gier ze sztuczną inteligencją, który mógłby uruchomić twoją następną planszową grę RPG.
Gracze cieszą się stołowymi grami fabularnymi od dziesięcioleci, od czasów, gdy gra Dungeons & Dragons oznaczała grupę ludzi zebranych wokół stołu z odręcznymi kartami postaci. Teraz możesz stworzyć cyfrową kartę postaci, która automatycznie zmienia się wraz ze wzrostem poziomu twojej postaci, a jest na to wiele sposobów graj w D&D online. Ale następny skok w grach RPG może obejmować przygody osadzone w dobrze znanych fikcyjnych światach i prowadzone przez sztuczną inteligencję.
Właśnie to chce produkować Hidden Door , a dyrektor generalny Hilary Mason wnosi do projektu dwie dekady doświadczenia w zakresie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Rozmawiałem z Mason o niedawnej eksplozji sztucznej inteligencji, szansach i zagrożeniach oraz o tym, jak jej firma wykorzystuje tę technologię do ponownego wynalezienia klasycznego gatunku gier, poczynając od Czarnoksiężnika z krainy Oz.
Sztuczna inteligencja pojawiła się w świadomości kulturowej pod koniec zeszłego roku, prowadzona przez serwisy takie jak Dall-E i OpenAI ChatGPT, . Następnie Microsoft i Google odpowiedziały ich własne narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, , wywołując jeszcze większy szum wokół tej technologii. Pojawiły się jednak pewne problemy, a narzędzia sztucznej inteligencji były podatne na ataki wprowadzają błędne informacje, , aw niektórych przypadkach co staje się trochę dziwaczneskłoniły Microsoft do nałożenia ograniczeń. Teraz wydaje się, że między dużymi firmami technologicznymi trwa wyścig zbrojeń, aby dowiedzieć się, jak najlepiej wykorzystać sztuczną inteligencję.
Hidden Door ma kreatywne podejście do technologii.
„Przez całe studia grałem w mnóstwo D&D i innych gier stołowych” — powiedział Mason o genezie Hidden Door. „Wiele moich najlepszych momentów towarzyskich, zwłaszcza gdy miałem 20 lat, wynikło z tej współtwórczej zabawy z przyjaciółmi przy stole”. Kiedy zdała sobie sprawę, że otwiera się okno, aby móc stworzyć tę dynamikę za pomocą sztucznej inteligencji, wiedziała, że musi tego spróbować.
Mason powiedział, że Hidden Door próbuje zaspokoić pragnienie ludzi, aby bardziej angażowali się w historie po tym, jak skończyli je czytać lub oglądać. Jeśli kiedykolwiek oglądałeś film i pomyślałeś: „Czekaj, jeszcze nie skończyłem z tym światem i tymi postaciami”, Hidden Door chce zaoferować dodatkowe sposoby działania w tych historiach.
Według Masona firma współpracuje bezpośrednio tylko z twórcami, którzy chcą licencjonować swoją własność intelektualną lub korzystać z dzieł należących do domeny publicznej. Gracze mogą zabrać te światy i poprosić grę o ustawienie ich w różnych nastrojach lub gatunkach. To samo można zrobić z grą Dungeons & Dragons, ale Hidden Door wprowadza technologiczny zwrot do gry RPG.
Gracze mogą wybierać różne motywy i wibracje, aby dostosować swoje wrażenia.
Ukryte drzwi
Poznaj sztuczną inteligencję za kurtyną
Hidden Door zaczyna się od klasyki literackiej i filmowej i pozwala graczom poprosić o preferowaną zmianę scenerii. „Naszą pierwszą adaptacją jest Czarnoksiężnik z krainy Oz, który jest własnością publiczną. … Możesz wejść do naszego systemu i być jak chcę Czarnoksiężnika z krainy Oz, ale wiesz, brutalne morderstwo – lub chcę Czarnoksiężnika z krainy Oz, ale to zabawny czas na szczęśliwe naleśniki”.
Ale co było takiego w sztucznej inteligencji, że ten pomysł stał się możliwy?
Hidden Door wykorzystuje sztuczną inteligencję wyszkoloną w „milionach historii”, aby zasilać swojego narratora w grze, odpowiednika mistrza lochów lub mistrza gry. Narrator podpowiada graczom sytuacje i przeszkody oraz pyta ich, jak chcą zareagować. Gracze mogą wpisać, co chcieliby zrobić, a następnie wybrać spośród opcji pełnego zdania oferowanych przez narratora. Każde wejście popycha grę do przodu i powoduje, że narrator generuje reakcje i nowe sytuacje. Mason powiedział, że celem jest umożliwienie ludziom zabawy językiem i interpretowania go w odpowiednim kontekście.
Zasady dla świata są ustalane przez właściciela IP i tworzone we współpracy z projektantem gry i pisarzami Hidden Door. „Zasadniczo staramy się dać im możliwość powiedzenia, że na tym świecie to musi się wydarzyć. Ta postać zawsze powinna być taka. A potem używamy generatywnych bitów, aby wypełnić puste miejsca w sposób, który jest z tym zgodny. "
Pod maską Mason opisuje grę jako zbiór „bardzo regulowanych ciężarków i pokręteł”, które pozwalają Hidden Door dostosować system, aby był bardziej spójny z tym, co chcą, aby robił, nawet jeśli doświadczenie graczy wydaje się bardzo otwarte . „W dowolnym momencie historii nie możemy przewidzieć, co się wydarzy. Ale możemy to sprawdzić i możemy wrócić i [zapytać], OK, jakie były tutaj wagi? Jakie są fragmenty narracji w silnik, w którym jesteśmy wciągani?” Zespół Ukrytych Drzwi przygląda się bibliotece tropów, które sztuczna inteligencja zbiera razem, aby stworzyć historię, i może ustawić parametry lub w inny sposób dostroić model, aby uzyskać lepsze wrażenia z gry.
Jednym z pytań, na które zwracają uwagę programiści, jest to, czy komputer zrobił coś nieoczekiwanego lub złego. Jeśli otrzymają informację zwrotną, na przykład, że historia nie wydaje się zaskakująca, jest to kolejna gałka, którą zespół może dostosować. W ten sam sposób, w jaki mistrz lochów może dostosować tempo gry D&D, jeśli czuje, że gracze się nudzą, narrator AI w Hidden Door może dostosować grę, aby była bardziej zaskakująca. Twórcy Hidden Door mogą dostosować czynnik zaskoczenia, aby utrzymać zaangażowanie graczy, nie pozwalając, by gra stała się zbyt psychodeliczna.
Powiedz narratorowi AI, co chcesz zrobić, a on zareaguje na twoją decyzję i popchnie historię do przodu.
Ukryte drzwi
Otwieranie drzwi za pomocą AI
Mason mówi, że ma nadzieję, że narrator oparty na sztucznej inteligencji pomoże zmniejszyć bariery wejścia. „Przeprowadzenie dobrej gry wymaga dużo pracy. Na przykład, jeśli jeden z twoich znajomych ma wcielić się w rolę narratora, GM, musi wykonać wiele przygotowań”.
Mogę potwierdzić. Prowadziłem kilka kampanii D&D dla przyjaciół, a mistrz gry naprawdę wymaga znacznych nakładów czasu i energii, aby przeprowadzić dobrą sesję — nowi gracze mogą mieć trudności ze znalezieniem kogoś, kto byłby skłonny włożyć w to tyle czasu. wysiłek. Nawet jeśli znajdziesz kogoś, kto będzie tym kreatywnym koniem pociągowym, nadal jesteś na łasce tego, jak szybko może połączyć te pomysły i przygotować się do sesji. Celem Hidden Door jest wykorzystanie generatywnych możliwości sztucznej inteligencji, aby zdjąć tę pracę z barków osoby i pozwolić ludziom wskoczyć i grać. „Sposób, w jaki to widzimy, zasadniczo pozwala znacznie większej liczbie osób na tego rodzaju zabawę, ponieważ zmniejsza to ilość wymaganej pracy” – powiedział Mason.
Mason podkreślił, że celem nie było zastąpienie GMów przy stołach, ale raczej zapewnienie ludziom większej liczby opcji, zwłaszcza jeśli chodzi o rodzaje własności intelektualnej, z których będzie korzystać Hidden Door.
Podczas gdy sztuczna inteligencja napędza system, Mason uważa, że atrakcyjność Ukrytych drzwi nie ogranicza się do nowości sztucznej inteligencji. Zamiast tego ma nadzieję, że ludzi przyciągnie gra, która jest podobnie dostępna jak gry wideo RPG, takie jak Dragon Age i Wiedźmin, ale jest jeszcze bardziej otwarta. „Uważamy, że nasi gracze nie muszą w ogóle przejmować się faktem, że jest to gra oparta na sztucznej inteligencji. Dla nich jest to po prostu gra fabularna, w której mogą właściwie wybrać wszystko, a ona będzie na tym grać”.
Ukryte drzwi nie są jeszcze publicznie dostępne, ale jeśli chcesz wypróbować i tym samym pomóc w szkoleniu gry opartej na sztucznej inteligencji, możesz dołączyć do listy oczekujących . Blog Hidden Door zawiera również kilka zakulisowych spojrzeń na rozwój, a także ogólne dyskusje na temat sztucznej inteligencji, co czyni go dobrym źródłem informacji dla osób zainteresowanych technologią i jej ewolucją w czasie rzeczywistym.
Dział: Technologia
Autor:
Adama Beniamina | Tłumaczenie: Joanna Gańska