2024-02-19 14:30:23 JPM redakcja1 K

UE otwiera formalne postępowanie w sprawie potencjalnego naruszenia treści online przez aplikację TikTok

BRUKSELA, 19.02 (Reuters) - Unia Europejska będzie badać potencjalne naruszenie przez TikToka, aplikację należącą do firmy ByteDance, zasad treści dotyczących ochrony dzieci i gwarancji przejrzystości reklam. Jak poinformował jeden z urzędników, platformie grozi wysoka grzywna.

Powyższe zdjęcie przedstawia logo TikToka wraz z flagą UE z dnia 2.06.2023 r. Zdjęcie: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

Thierry Breton, komisarz do spraw rynku wewnętrznego Unii Europejskiej oświadczył, że podjął decyzję o wszczęciu postępowania po analizie raportu oceny ryzyka wspomnianej platformy, a także jej odpowiedzi na prośbę o dostarczenie danych. 

Jak Breton wspomniał we wpisie na platformie X: ,,Dzisiaj wszczynamy postępowanie w sprawie podejrzenia naruszenia przez TikToka przejrzystości oraz obowiązku ochrony nieletnich. Naruszenia te dotyczą uzależniającego modelu aplikacji, limitów czasu ekranowego oraz efektu króliczej nory, weryfikacji wieku, i domyślnych ustawień prywatności.”

Akt o usługach cyfrowych (ang. DSA) przyjęty przez Unię Europejską, obowiązujący dla wszystkich platform online od 17 lutego, wymaga, aby szczególnie duże platformy i wyszukiwarki internetowe podejmowały więcej kroków zwalczających nielegalne treści i ryzyko dla bezpieczeństwa publicznego. 

Właściciel TikToka, chiński ByteDance, może otrzymać grzywnę w wysokości do 6% swoich obrotów globalnych jeśli TikTok zostanie uznany za winnego naruszenia zasad DSA. 

Komisja UE poinformowała, że postępowanie skupi się na tym, jak zaprojektowany jest system TikToka, w tym algorytm, który może przyczyniać się do uzależnień behawioralnych i/lub powodować efekt króliczej nory. 

Postępowanie zbada również, czy platforma wprowadziła właściwe środki mające zapewnić wysoki poziom prywatności, bezpieczeństwa i ochrony nieletnich. Jeśli chodzi o ochronę nieletnich, Komisja sprawdza, czy TikTok dostarcza wiarygodną bazę danych dotyczącą reklam, tak aby badacze mogli przeanalizować ich potencjalne ryzyko.

Dział: Technologia

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE