2023-10-08 21:51:02 JPM redakcja1 K

W egipskiej piramidzie odkryto nowe pomieszczenia

Pomimo lat badań nad egipskim skarbem archeologii, osoby badające piramidy ciągle znajdują nowe tajemnice starych znalezisk.

Zdjęcie: (Wikipedia/Aoswch)

To właśnie zrobili badacze z Egiptu i Niemiec odkrywając nowe pomieszczenia w piramidzie Sahure, poinformował zespół naukowców z Uniwersytetu Julius Maximilians w Würzburgu. Badania, którym przewodził egiptolog dr Mohammed Ismail Kaled, pomagają lepiej zrozumieć architekturę piramidy drugiego faraona piątej dynastii z 2400. roku p.n.e., tak samo jak pierwszego faraona, który został pochowany w Abusirze, udostępniono na stronie uniwersytetu, podaje „Tanjug”.

Wykopaliska rozpoczęły się w 2019. roku, kiedy badacze zaczęli pracę nad stabilizacją fundamentów, aby można było bezpiecznie prowadzić badania. Zespół po raz pierwszy zdołał zabezpieczyć komnaty grobowe króla Abusiru. Korzystając z okazji, badacze odkryli oryginalne wymiary komory i zarys przedsionka, który został znacząco uszkodzony. Dzięki temu właśnie odkryciu zdołali znaleźć nowe ściany, które były przykryte gruzami tych starych.

Wykopano niskie przejście, które pierwotnie odkrył w 1836. roku John Perring. Zespołowi udało się potwierdzić jego teorię, że przejście prowadzi do magazynów, a do teraz okryto ich aż osiem. „Jerusalem Post” podaje, że korzystając z najnowszej technologii, włączając w to laserowe skanowanie 3D, badacze przeprowadzili szczegółowe badania wewnątrz piramidy.

Używanie tej technologii umożliwiło zespołowi przeprowadzenie całościowego mapowania zarówno rozległych terenów zewnętrznych, jak i wąskich korytarzy i wewnętrznych komnat.

Dział: Nauka