Walmart wchodzi do metawersum z doświadczeniami z Robloxa
Walmart wszedł do metawersum. Gigant sprzedaży detalicznej ogłosił w poniedziałek, że uruchamia dwa wciągające doświadczenia online z Roblox, mega- platformą metaverse niezwykle popularną wśród małych dzieci. Walmart powiedział, że celuje w następną generację klientów, COVID – 19 zmienił nawyki zakupowe konsumentów i spowodował gwałtowny wzrost sprzedaży e-commerce.

'Walmart Land' będzie zawierać doświadczenie Netflixa: trivia z gwiazdą "Stranger Things" Noah Schnapp, wirtualną garderobę i festiwal muzyczny z popularnymi artystami. Będzie również sprzedawać "werch" dla awatarów, które pasują do prawdziwych towarów w sklepach Walmart. Drugie doświadczenie, Walmart's Universe of Play, zaoferuje wciągające gry z postaciami z najpopularniejszych produktów zabawkowych na sezon świąteczny, od L.O.L Surprise! Do Paw Patrol. W szczególności Walmart chce przyciągnąć Gen Z do wirtulanej rzeczywitosci. W ramach Walmart Land’s Electric Fest wystąpią Madison Beer i Kane Brwon. Jego wirtualna garderoba oferuje takie produkty jak afp4, marka makijażowa Halsey, czy linia pielęgnacyjna Youtuberów Brooklyn i Bailey z Walmart. Szef marketingu Walmartu, William White, powiedział, że wie, iż klienci spędzają "mnóstwo czasu" na Robloxie, w komunikacie prasowym firmy. Roblox, platforma gier założona w 2004 roku, jest liderem w metaverse - chociaż giganci technologiczni Facebook, Microsoft i Epic Games wydali duże plany, aby dołączyć do hype. Roblox rozpoczął handel w marcu ubiegłego roku, natychmiast wyceniając firmę na 45 miliardów dolarów, gdy zadebiutowała na Wall Street. „Uważamy, że nastolatki, a potencjalnie także dorośli, mogą ostatecznie postrzegać Roblox jako wielofunkcyjną platformę, podobnie do tego jak sieci społecznościowe były postrzegane jako takie, gdy wyrosły poza swoją podstawową demografię studentów uniwersyteckich” – powiedział na początku tego roku analityk Bank of America Omar Dessouky. Pomimo szumu wokół metaverse, akcje Roblox spadły o prawie 64% od początku roku. Jego akcje wzrosły ostatnio o ponad 2%.
Dział: Technologia
Autor:
Ramishah Maruf, CNN | Tłumaczenie: Maria Szafran
Źródło:
https://edition.cnn.com/2022/09/26/business/walmart-roblox-metaverse