2024-06-04 02:33:26 JPM redakcja1 K

Więźniowie korzystają z technologii VR, aby przygotować się do życia po wyjściu na wolność

W pierwszym tygodniu szkolenia zawodowego Tiffany Joseph Busch nauczyła się, jak wymieniać olej. „Gdybym wiedziała, że ​​to takie proste, nie płaciłabym za wymianę oleju” – wyznała swojemu instruktorowi.

Tiffany Joseph Busch, osadzona w Zakładzie Karnym dla Kobiet w Maryland, nosi zestaw słuchawkowy wirtualnej rzeczywistości używany podczas szkolenia zawodowego mechanika samochodowego. Fot. Mackenzie Happe/CNN

Jednak Busch nigdy nie miała kontaktu z prawdziwym samochodem podczas szkolenia. Zamiast tego uczyła się w wirtualnym garażu, korzystając z zestawu słuchawkowego do rzeczywistości wirtualnej Meta Quest.

Busch (36 l.) przebywa w zakładzie karnym dla kobiet w Maryland i należy do pierwszej grupy stażystek, które uczą się w rzeczywistości wirtualnej. Ma to przygotować je do podjęcia pracy jako technik samochodowy po wyjściu na wolność. Dla Busch, która ma wyjść na wolność w czerwcu po tym, jak z przerwami przebywała w więzieniu od 19 roku życia, program zapewni jej kluczowy start w odbudowie życia poza więzieniem.

„To ważne, że przechodzimy jakieś szkolenie” – powiedziała Busch CNN w wywiadzie udzielonym w więzieniu w zeszłym miesiącu. „Jestem podekscytowana możliwością powrotu do domu i wykorzystania tego, czego się tutaj nauczyłyśmy”.

Chociaż technologia rzeczywistości wirtualnej istnieje już od ponad dziesięciu lat, nadal często uważa się ją za stosunkowo niszową technologię, z której korzystają głównie gracze. Jednak MCIW – we współpracy z organizacją non-profit Vehicles for Change z Baltimore, która opracowała program – bada, czy gogle VR mogłyby zwiększyć dostępność możliwości szkolenia zawodowego w więzieniach. Ostatecznym celem jest zmniejszenie wskaźników recydywy poprzez zapewnienie osobom pozbawionym wolności jasnej ścieżki do dobrze płatnej pracy po wyjściu na wolność.

W całych Stanach Zjednoczonych istnieje duże zapotrzebowanie na techników samochodowych; grupy branżowe twierdzą, że w tej branży każdego roku nieobsadzonych jest dziesiątki tysięcy stanowisk pracy. W Maryland zarobki na takich stanowiskach często przekraczają stanową stawkę minimalną wynoszącą 15 dolarów za godzinę.

„To nie jest nic niesamowicie trudnego. Chodzi o zapewnienie ludziom pracy prowadzącej do kariery, a dzięki temu unikną więzienia” – wyjaśnia Martin Schwartz, prezes Vehicles for Change. „Jeśli uda im się znaleźć pracę, w której wynagrodzenie będzie wynosić od 16 do 20 dolarów za godzinę, możemy zmienić trajektorię wskaźnika recydywy”.

Szkolenie mechaników samochodowych staje się wirtualne

Organizacja Vehicles for Change została założona w 1999 roku, aby zapewnić rodzinom o niskich dochodach samochody po przystępnej cenie. W 2016 r. organizacja non-profit opracowała program osobistego szkolenia mechaników samochodowych dla osób przebywających wcześniej w zakładach karnych, którego uczestnicy mieli odbyć płatne szkolenie zawodowe podczas naprawy samochodów i dotrzeć do klientów organizacji.

Organizacja współpracuje z pracodawcami, takimi jak Napa Auto Parts i AAA, których przedstawiciele zasiadają w jej zarządzie, aby pomóc absolwentom zapewnić sobie pracę w pełnym wymiarze godzin po ukończeniu programu.

Jednak podczas pandemii Covid-19 liczba stażystów, których firma Vehicles for Change mogła bezpiecznie wpuścić do swoich garaży, spadła, więc Schwartz zaczął badać alternatywne sposoby prowadzenia szkoleń.

W końcu nawiązał współpracę z firmą programistyczną HTX Labs, która stworzyła programy szkoleniowe w zakresie rzeczywistości wirtualnej dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych, a później zaprojektowała program szkoleniowy dla mechaników samochodowych dla Vehicles for Change.

Oprócz MCIW, ta organizacja non-profit pilotuje także program szkoleniowy dla techników samochodowych VR w zakładach karnych w Teksasie i Wirginii.

Dla liderów zakładu karnego stanu Maryland program VR umożliwił szybkie i łatwe rozszerzenie szkoleń zawodowych dla zakładu karnego dla kobiet. Według Carolyn Scruggs, sekretarza ds. bezpieczeństwa publicznego i służb więziennych stanu Maryland, wydział więziennictwa „ściśle współpracuje z (stanowym) Departamentem Pracy, aby określić potrzeby branży i gdzie są wolne miejsca pracy”.

Tiffany Busch powiedziała CNN, że program szybko nauczył ją, jak wymienić olej. Fot. Mackenzie Happe/CNN

Kilka innych więzień w tym stanie prowadzi programy praktycznego szkolenia mechaników, ale budowa nowego garażu oznacza konieczność znalezienia miejsca i sprowadzenia drogiego sprzętu, co dodatkowo komplikuje rygorystyczne środki bezpieczeństwa, jakie muszą utrzymywać więzienia. Chociaż zestawy słuchawkowe kosztują prawie 500 dolarów za sztukę, są nadal tańsze niż konwencjonalne, praktyczne programy szkoleniowe.

„Wprowadzenie rzeczywistości wirtualnej eliminuje całą przestrzeń i fundusze potrzebne do zbudowania całej sali lekcyjnej” – powiedziała Danielle Cox, dyrektor ds. edukacji w Departamencie Bezpieczeństwa Publicznego i Służb Więziennych stanu Maryland, która nadzoruje 26 różnych programów szkoleniowe.

„Ponadto w ciągu kilku tygodni otrzymują oni coś, co zajęłoby im więcej czasu, gdyby wykonywali ćwiczenia praktyczne w klasie” – dodała Cox. „Abyśmy mogli sprawić, że niektóre kobiety… skorzystają z okazji i faktycznie wyjdą z więzienia i znajdą pracę”.

Od początku programu w MCIW, od zeszłego roku, ukończyło go 15 kobiet.

Jest coś poza więzieniem”

Kobiety z MCIW przychodzą na treningi do znajdującej się w placówce sali gimnastycznej, przypominającej salę gimnastyczną liceum. Po założeniu słuchawek zostają przeniesione do wirtualnego warsztatu samochodowego, gdzie mogą obsługiwać podnośnik samochodowy i korzystać z różnych narzędzi.

Po ukończeniu programu stażyści są przygotowani do pracy w charakterze technika zajmującego się smarowaniem opon – stanowiska te są dostępne w takich miejscach jak Jiffy Lube lub Mr. Tire – oraz do egzaminu Automotive Service Excellence, uznawanego w całym kraju certyfikatu dla mechaników samochodowych.

„Myślę, że najlepsze w tym dla osób osadzonych w więzieniach jest to, że mogą uciec z tego miejsca i przypomina im, że jest coś poza więzieniem” – powiedziała Meagan Carpenter, kolejna stażystka MCIW.

„Chcę móc pokazać moim dzieciom, zwłaszcza córce, że wszystko, co może zrobić mężczyzna, możemy zrobić lepiej lub tak samo” – dodała. „Chcę być dobrym przedstawicielem tego programu… czasami potrzebujemy tylko tego jednego programu, aby w nas uwierzyć i dać nam szansę”.

Meagan Carpenter i Tiffany Joseph Busch to dwie kobiety biorące udział w programie szkoleniowym VR dla kobiet w zakładzie karnym Maryland. Fot. Mackenzie Happe/CNN

Jednak czy naprawdę można nauczyć się naprawiać samochód w wirtualnej rzeczywistości, bez konieczności interakcji z prawdziwym pojazdem? Carpenter stwierdziła - „jestem w 100% pewna moich umiejętności”.

Schwartz powiedział, że jest pewien potencjału szkoleń VR. Dodał, że biorąc pod uwagę zapotrzebowanie na pracowników samochodowych, pracodawcy często chętnie pokazują stażystom, jak wykorzystać wiedzę, której nauczyli się w cyfrowym świecie, do bezpiecznej pracy w prawdziwym garażu.

„Wirtualna rzeczywistość będzie numerem jeden w sposobie, w jaki będziemy szkolić specjalistów w ciągu pięciu lat” – powiedział. „Ta technologia ulegnie zmianie, z pewnością szkolenie (w więzieniu), ale będzie to miało ogromne znaczenie dla marginalizowanych ludzi w tym kraju, których nie stać na naukę w szkole wyższej w celu uzyskania dyplomu z zakresu motoryzacji albo w szkole zawodowej… Nie tylko wypełnimy lukę w rzemiośle, ale za pomocą wirtualnej rzeczywistości zmienimy biedę w tym kraju”.

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE