Amazon wygrywa wyłączne prawa do transmitowania gry play-off NFL
Amazon uzyskał prawa do wyłącznej transmisji jednej gry play-off National Football League w przyszłym sezonie na swojej platformie Prime Video, poinformowało CNN źródło zaznajomione z tą sprawą.
Rozgrywający Cleveland Browns Joe Flacco (15) podaje do biegacza Jerome'a Forda (34) podczas pierwszej połowy przeciwko New York Jets na stadionie Cleveland Browns 28 grudnia 2023 roku. Scott Galvin/USA Today Sports/Reuters
Umowa została zawarta niecały miesiąc po tym, jak Peacock z NBCUniversal stał się pierwszą platformą w historii do wyłącznego transmitowania na żywo meczu play-off NFL. Mecz 13 stycznia, mecz Wild Card pomiędzy Kansas City Chiefs a Miami Dolphins, stał się historycznym wydarzeniem jako najczęściej transmitowane wydarzenie w historii Stanów Zjednoczonych. Mecz oglądało ponad 20 milionów widzów i zwiększył ruch widowni na Peacock, „popychając Internet do największego użycia w historii Stanów Zjednoczonych w ciągu jednego dnia”, powiedział wówczas NBCUniversal. Dla porównania, mecz Wild Card pomiędzy Cleveland Browns a Houston Texans 13 stycznia osiągnął średnią oglądalność 29,2 miliona widzów na NBC, Peacock, NBC Sports Digital, NFL Digital i Telemundo, i był najbardziej oglądanym sobotni mecz Wild Card NFL na NBC od 2014 roku, według komunikatu prasowego NBC Sports.
Źródło podało, że Peacock nie stracił praw do wyłącznej transmisji meczu play-off. Amazon zdobył raczej tę umowę, osiągając określone wskaźniki wydajności w umowie streamingowej firmy z NFL w 2021 roku, która dała platformie wyłączne prawo do transmisji „Thursday Night Football” począwszy od zeszłego sezonu. Na początku tego miesiąca Amazon ogłosił wzrost oglądalności "Thursday Night Football" o 24% w tym sezonie, powołując się na dane Nielsena.
„Mecz Seahawks-Cowboys z 30 listopada przyciągnął 15,3 miliona widzów, stając się najczęściej oglądanym meczem TNF w historii Prime Video”, napisała firma w oświadczeniu prasowym ogłaszającym wyniki finansowe za czwarty kwartał. NFL odmówiło komentarza, a Amazon nie odpowiedział na prośbę CNN o komentarz. Ruch Amazona nastąpił po wtorkowym ogłoszeniu ze strony ESPN Disneya, Fox Corp. i Warner Bros Discovery, że giganci mediów wspólnie uruchomią platformę do transmitowania sportu. Warner Bros Discovery jest spółką macierzystą CNN.
Dział: Więcej sportów
Autor:
Eva Rothenberg | Tłumaczenie: Dominik Brzózka
Źródło:
https://edition.cnn.com/2024/02/10/business/amazon-nfl-football-playoffs-streaming/