Elitarne sporty kobiece wygenerują w przyszłym roku ponad 1,2 miliarda dolarów
Mogłoby się wydawać, że sporty kobiecie nie interesują wielu ludzi – nic bardziej mylnego. Sporty kobiece mogą zarobić ponad 1,2 miliarda dolarów.
Catherine Ivill/Getty Images
Według analityków finansowych Deloitte, elitarne sporty kobiece wygenerują w 2024 roku przychód w wysokości 1,28 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 300% w porównaniu z okresem sprzed trzech lat. Prognozy opierają się na trzech głównych strumieniach przychodów - z dnia meczu, transmisji i reklamy - i przewidują, że piłka nożna i koszykówka będą dwoma najbardziej wartościowymi sportami, przynosząc odpowiednio 555 milionów dolarów i 354 miliony dolarów w przyszłym roku.
„W ciągu ostatnich kilku lat zaobserwowaliśmy wyjątkowy wzrost w sporcie kobiet na całym świecie, co spowodowało znaczny wzrost jego wartości handlowej, co z kolei doprowadziło do rosnącego zainteresowania inwestorów” - powiedziała Jennifer Haskel, kierownik ds. analiz w Sports Business Group Deloitte. „Co najważniejsze, sport kobiet jest coraz częściej postrzegany jako wyjątkowy produkt, który coraz bardziej odróżnia się od elitarnego sportu mężczyzn”. Prognoza pojawia się w ekscytującym momencie dla sportów kobiecych, które w ostatnich latach generalnie znajdowały się na trajektorii wzrostowej.
Na przykład Mistrzostwa Świata Kobiet FIFA były wielkim sukcesem, który przyniósł piłkę nożną zupełnie nowej publiczności. Jednak takie turnieje rzuciły również światło na to, gdzie potrzebne są ulepszenia i gdzie kobiety nadal spotykają się z dyskryminacją w sporcie. Na przykład zwycięstwo Hiszpanii w Pucharze Świata zostało przyćmione przez kontrowersje związane z niechcianym pocałunkiem byłego szefa hiszpańskiej federacji piłkarskiej Luisa Rubialesa i Jennifer Hermoso, co wywołało kryzys w hiszpańskiej piłce nożnej i potępienie w Hiszpanii, jak i na całym świecie.
Sarah Stier/Getty Images
Prognozy Deloitte przewidują, że wyceny drużyn i lig kobiecych będą nadal rosły, a umowy na transmisje staną się coraz bardziej lukratywne. Podczas gdy sport kobiet w Europie nadal osiąga nowe poziomy, przewiduje się, że Ameryka Północna pozostanie zdecydowanie najbardziej wartościowym rynkiem geograficznym. Deloitte przewiduje, że region ten przyniesie w przyszłym roku 670 milionów dolarów, co stanowi 52% rynku. „Nadawcy, streamerzy i platformy mediów społecznościowych będą mieli do odegrania ważną rolę w prezentowaniu ważnych wydarzeń, które przyciągną zainteresowanie nowych i obecnych fanów, jednocześnie tworząc niezapomniane wrażenia” - powiedział Paul Lee, globalny szef działu badań technologii, mediów i telekomunikacji w Deloitte.
„Następnym krokiem będzie utrzymanie stałych widzów, którzy lojalnie będą oglądać swoich ulubionych zawodników, drużyny i zawody przez cały sezon”.
Dział: Więcej sportów
Autor:
Ben Church | Tłumaczenie: Anna Fedko
Źródło:
https://edition.cnn.com/2023/11/29/sport/elite-womens-sport-deloitte-revenue-spti-intl/index.html