Nowe przydomki zespołów F1 to pieniądze, marketing i dużo sylab
Dodatkowe słowa koncentrują się na markach związanych z hazardem, streamingiem i usługami finansowymi, które reprezentują zespoły Formuły 1.
Daniel Ricciardo jest kierowcą Visa Cash App RB Formula One Team.Credit...Rudy Carezzevoli/Getty Images
Formuła 1 ma w tym sezonie dwie nowe nazwy zespołów, które podążają za trendem w sporcie, aby skupić się na marketingu: Visa Cash App RB Formula One Team i Stake F1 Team Kick Sauber. Sauber Motorsport ściga się od 1993 roku pod różnymi nazwami, ostatnio jako Alfa Romeo. W tym i następnym sezonie przyjmie nazwę Stake, a Audi przejmie ją w 2026 roku. „Przed przybyciem Audi uznaliśmy, że ważne jest, aby zaprezentować się z nową tożsamością i nawiązać partnerstwo handlowe”- powiedział Alessandro Alunni Bravi, przedstawiciel zespołu Stake. „Grupa Sauber jest w Formule 1 od 32 lat, ale to nie znaczy, że zapomnieliśmy, czym jest Sauber. Oznacza to, że przez następne dwa sezony chcieliśmy zaprezentować się jako coś nowego, świeżego, innego, aby pomóc nam przyciągnąć nową publiczność”. AlphaTauri, która weszła do Formuły 1 w 2006 roku jako Toro Rosso, otrzymuje nazwę Visa Cash App. „Szef ds. sponsoringu w Visa, Andrea Fairchild, powiedział, że to trochę kwiecista nazwa”- powiedział Peter Bayer, dyrektor generalny zespołu. „W rzeczywistości od samego początku mówiliśmy, że zbliżymy się do rodziny Red Bulla”.
RB to skrót od Racing Bulls, nawiązujący do kolekcji samolotów, znanych jako Flying Bulls, które należały do założyciela zespołu, Dietricha Mateschitza. „Dobrze pasuje , powiedział Bayer”. Ale potem mieliśmy wielki problem, ponieważ Visa, jedna z największych marek na świecie, i Cash App, jedna z najbardziej spektakularnych w świecie finansów, zwłaszcza w USA, obie chciały z nami współpracować. Powiedzieliśmy: „Cóż, będziemy Visa Cash App RB Formula One Team”. Nie słyszę, żeby wiele osób nazywało Aston Martin, Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 team, ani nie słyszę, żeby ludzie mówili o MoneyGram Haas Formula 1 team, więc musimy być realistami i skupić się na treści, a to jest naprawdę piękny i szybki samochód". Drake, kanadyjski artysta rapowy, podkładał głos w filmie w mediach społecznościowych, ogłaszającym zmianę nazwy Saubera. W 20 z rekordowych 24 tegorocznych Grand Prix zespół będzie znany jako Stake F1 Team. W pozostałych czterech, w Australii, Hiszpanii, Belgii i Katarze, powróci do nazwy Kick Sauber.
Kierowcy Stake F1 Team Kick Sauber, Zhou Guanyu (z lewej) i Valtteri Bottas, podczas prezentacji nowego bolidu C44 na początku tego miesiąca w Londynie.Credit... Frank Augstein/Associated Press
Marki sponsorujące zespół wyścigowy Sauber to Stake, internetowe kasyno kryptowalutowe, oraz Kick, platforma do transmisji na żywo.Credit...Andrej Isakovic/Agence France-Presse - Getty Images
Zmiana ma na celu dostosowanie się do przepisów dotyczących reklamy hazardu w tych czterech krajach, ponieważ Stake jest internetowym kasynem kryptowalutowym. Jego właściciele są również odpowiedzialni za Kick, platformę do transmisji na żywo. „Będziemy w pełni przestrzegać wszystkich lokalnych przepisów, w których Stake jest dozwolony"- powiedział Alunni Bravi. „Tak więc tam, gdzie reklama hazardu jest zabroniona stosując innej nazwy.„Premiera naszego samochodu była transmitowana na żywo na Kick.com, nazwa naszego podwozia to Kick Sauber, więc tam, gdzie nie będziemy ścigać się jako Stake, będziemy używać drugiej nazwy zespołu”. Nazwy obu zespołów zostały skrytykowane, a niektórzy fani zabrali głos w mediach społecznościowych. „Stake F1 Team Kick Sauber może być najgorszą nazwą dla zespołu w historii F1”- napisał jeden z fanów na X, znanym wcześniej jako Twitter.
„Kiedy próbujesz czegoś nowego i masz nazwę zespołu, która różni się od innych nazw zespołów, zawsze łatwo jest być krytycznym”- powiedział Alunni Bravi. „Oczywiście pojawiła się krytyka ze strony tych, którzy są blisko nazwy Sauber i być może oczekiwali czegoś innego”. „Może podeszliśmy do tego zbyt ekstremalnie, ale chcieliśmy zrobić coś nowego i atrakcyjnego dla naszych fanów. Kiedy Drake ogłosił naszą nazwę, mieliśmy 22 miliony wyświetleń, liczbę, której nigdy nie osiągnęliśmy jednym postem na naszych platformach społecznościowych. To było coś wielkiego". Dla Bayer, pozyskanie Visa było równie dużym sukcesem. „Widzisz tempo wzrostu F1 w Stanach Zjednoczonych, kraju, który jest ogromnym rynkiem dla marketingu sportowego, a Visa to niesamowita marka”- powiedział. „Organizują Super Bowl, Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata FIFA, a teraz zespół Formuły 1, co jest dla nas zaszczytem i ogromną szansą. Wniosą wiele świeżych pomysłów”. Kendrick Lamar, amerykański raper, wystąpił podczas prezentacji zespołu w Las Vegas na początku tego miesiąca. „Łączymy sport z rozrywką, przyciągając nowych fanów, aktywując nowe grupy w nowy sposób komunikacji”- powiedział Bayer. To „To niesamowita okazja dla Formuły 1”.
Dział: Więcej sportów
Autor:
Ian Parkes | Tłumaczenie: Alicja Budnik
Źródło:
https://www.nytimes.com/2024/02/28/sports/autoracing/f1-team-names-marketing.html