Nowe próby ingerencji w wybory: Jak zmieniła się taktyka Kremla z 2016
Ostatnie oskarżenie dwóch pracowników państwowej stacji telewizyjnej RT (Russia Today) potwierdza istotną zmianę w taktyce Kremla od 2016 roku - informują w rozmowie z CNN byli i obecni amerykańscy urzędnicy.
Źródło: Kirill Kudryavtsev/AFP/Getty Images
Zamiast polegać na fałszywych kontach i zmyślonych internetowych tożsamościach, obecne działania, zarzucane w oskarżeniu z tego tygodnia, polegają na wciąganiu prawdziwych amerykańskich influencerów, aby promowali rosyjskie narracje wśród amerykańskiej publiczności, szczególnie mające na celu osłabienie wsparcia dla Ukrainy. Pracownikom RT zarzuca się potajemne inwestowanie niemal 10 milionów dolarów w firmę w Tennessee, która zatrudniła znanych prawicowych komentatorów, aby ci nadawali kontrowersyjne wiadomości, w tym dotyczące inwazji Rosji na Ukrainę. Influencerzy twierdzą, że nie byli świadomi żadnego rosyjskiego wpływu na działalność firmy medialnej, którą CNN zidentyfikowało jako Tenet Media, i że kontrolowali swoje treści.
„Płacenie prawdziwym influencerom jest bardziej skuteczne niż korzystanie z fałszywych kont internetowych, ponieważ influencerzy sprowadzają swoich widzów, no i są po prostu realni” - pisze w poście Renee DiResta, ekspertka ds. wpływu influencerów.
Po zamknięciu stacji w stanach, RT zaczęła stosować bardziej ukryte sposoby rozpowszechniania swojego przekazu - twierdzą prokuratorzy. Według źródeł ta zmiana wskazuje, że najlepszą szansą Rosji na osłabienie wsparcia USA dla Ukrainy może być wykorzystanie wpływowych ludzi, którzy nie należą do najbardziej opiniotwórczych mediów i są krytycznie nastawieni wobec pomocy dla Kijowa.
Ciąg dalszy na: https://gloswschodu.org/Polityka/nowe-proby-ingerencji-w-wybory:-jak-zmienila-sie-taktyka-kremla-z-2016
Dział: Świat
Autor:
Sean Lyngaas | Tłumaczenie: Oleg Konetskii - praktykant fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/