2023-01-04 13:18:58 JPM redakcja1 K

Czym jest reklama?

Reklama to przekaz, który próbuje coś sprzedać. Firmy reklamują wszystko, od samochodów po słodycze. Reklama używana jest również do wpływania na ludzi.

Na przykład, reklama może próbować zmusić wyborców do wyboru określonego kandydata na prezydenta. Gdzie nie spojrzysz, wszędzie widać reklamy. Można je znaleźć w radiu i telewizji, w czasopismach, na wystawach sklepowych i na koszulkach. Pojawiają się w windach, autobusach szkolnych, a nawet w szkołach. Każdego roku na całym świecie na reklamę wydaje się około 600 miliardów dolarów.

Techniki reklamowe

Reklama ma dwa główne zadania: opisać ludziom dany produkt lub usługę oraz skłonić ich do zakupu. Reklamy wykonują swoją pracę w różnoraki sposób. Wiele drukowanych reklam zawiera nagłówki lub odważne nadruki, które sprawiają, że ludzie zatrzymują się i je czytają. Nagłówek może obiecywać coś atrakcyjnego, jak dobra cena. Inne nagłówki mogą zapowiadać nowy produkt.

Niektóre reklamy stosują w kółko te same slogany. Są one łatwe do zapamiętania i łatwo wpadają w ucho. Czasami nie są one związane z produktem. W wielu reklamach znana osoba opowiada o produkcie i o tym, dlaczego go używa. Może to być aktor, model lub znany sportowiec. Może to też być po prostu przeciętny użytkownik danego produktu.

Reklamy stosują też porównania z innym produktem tego samego typu, wskazując, dlaczego dany produkt jest lepszy od tego, z którym jest porównywany. W niektórych reklamach występują postacie z kreskówek będących twarzą danego produktu. Mogą one pojawiać się w reklamie przez długi czas. Postacie te stają się dobrze znane i ludzie zaczynają identyfikować je z danym produktem.

Powtarzanie jest jedną z najbardziej podstawowych technik stosowanych w branży reklamowej. By zaszczepić u potencjalnych klientów potrzebę zakupu, reklamodawcy nadają swoje reklamy wielokrotnie przez całe dni lub tygodnie. Im częściej ludzie widzą daną reklamę, tym bardziej stają się podatni na jej wpływ.

Dział: Biznes

Autor:
English Online | Articles in Easy Understandable English for Learners | Tłumaczenie: Krzysztof Morys

Żródło:
https://www.english-online.at/media/advertising/advertising-techniques.htm

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE