Kanada zaczyna planować w jaki sposób zmusić gigantów internetowych do płacenia za wiadomości
Ottawa, 24 sierpnia (Reuters) – Kanadyjski organ regulacyjny odpowiedzialny za wdrażanie krajowej ustawy o wiadomościach online powiedział w czwartek, że zacznie tworzenie ram negocjacji pomiędzy organizacjami informacyjnymi a gigantami internetowymi tej jesieni, w celu rozpoczęcia obowiązkowych negocjacji na początku 2025 roku.
Źródło: webpublisherpro.com
Kanadyjska ustawa o wiadomościach online, będąca częścią globalnego trendu mającego na celu zmuszenie firm technologicznych, takich jak Alphabet (GOOGL.O) Google i Meta (META.O) Facebook, do płacenia za wiadomości, weszła w czerwcu, ale jeszcze nie weszła w życie.
Obie firmy stwierdziły, że prawo jest niepraktyczne dla ich działalności, a Meta już zakończyła udostępnianie wiadomości na swoich platformach. Google również planuje zablokować wiadomości w wynikach wyszukiwania w Kanadzie, zanim ustawa wejdzie w życie.
Kanadyjska Komisja Radiowo-Telewizyjna i Telekomunikacyjna (CRTC) ma za zadanie sfinalizować zasady i będzie nadzorującym negocjacje między kanadyjskimi wydawcami wiadomości a platformami internetowymi.
Regulator przeprowadzi publiczne konsultacje dotyczące ram negocjacji jesienią, podała CRTC w oświadczeniu. Niezależni arbitrzy zostaną zatrudnieni w przyszłym roku.
CRTC poinformowało, że opublikuje ramy i kodeks postępowania dla ustawy latem 2024 roku, a obowiązkowe negocjacje mogą rozpocząć się, gdy kwalifikujące się organizacje i arbitrzy będą na miejscu na początku 2025 roku.
Dział: Świat
Autor:
Reuters | Tłumaczenie: Alicja Dymora