2024-09-05 11:07:07 JPM redakcja1 K

Kobieta z Filadelfii oskarżona o korzystanie z funkcji bezdotykowego prowadzenia pojazdu podczas wypadku, w którym zginęły 2 osoby, została oskarżona o spowodowanie śmierci pod wpływem alkoholu

Śmiertelny wypadek był co najmniej drugim incydentem w tym roku z udziałem Forda Mustanga Mach-E, korzystającego z systemu bezdotykowego prowadzenia BlueCruise.

Dimple Patel (WCAU/YouTube)

Kobieta oskarżona o prowadzenie pod wpływem alkoholu korzystała z częściowo zautomatyzowanego systemu prowadzenia pojazdu, gdy w marcu śmiertelnie potrąciła dwie osoby na autostradzie w Filadelfii, poinformowały władze.

Dimple Patel, 23 lata, stoi w obliczu wielu zarzutów karnych, w tym spowodowania śmierci pod wpływem alkoholu oraz nieumyślnego spowodowania śmierci, ogłosiła w komunikacie Państwowa Policja Pensylwanii. Patel we wtorek sama zgłosiła się na policję.

Do wypadku doszło około godziny 3 nad ranem 3 marca na autostradzie I-95, podała policja. Dwa samochody zatrzymały się na lewym pasie autostrady, z czego jeden najprawdopodobniej pomagał drugiemu. Gdy jeden z kierowców wyszedł z pojazdu, a drugi stał w pobliżu, Patel uderzyła w tył jednego z samochodów, powodując zderzenie czterech pojazdów, które doprowadziło do śmierci obu mężczyzn, zidentyfikowanych jako Aktilek Baktybekov i Tolobek Esenbekov.

Śledczy ustalili, że w momencie wypadku Patel korzystała z funkcji bezdotykowego prowadzenia BlueCruise firmy Ford, z aktywowanym adaptacyjnym tempomatem.

-„Żadna częściowo zautomatyzowana technologia pojazdu nie powinna być pozostawiona sama sobie, aby wykonywać zadania związane z prowadzeniem, które są wymagane do bezpiecznej nawigacji po drogach stanu", oświadczyła Państwowa Policja Pensylwanii w komunikacie wydanym we wtorek. "Chociaż postęp w technologii jest ogromny, zawsze należy dążyć do utrzymania pełnej kontroli nad pojazdem".

System BlueCruise firmy Ford umożliwia kierowcom zdjęcie rąk z kierownicy na określonych odcinkach autostrad, podczas gdy system zarządza kierowaniem, hamowaniem i przyspieszaniem, korzystając z zewnętrznych czujników do monitorowania otoczenia pojazdu. Kamera skierowana na kierowcę ma zapewnić, że kierowca pozostaje czujny i może w każdej chwili przejąć kontrolę nad pojazdem.

Adwokat Patel, Zak Goldstein, powiedział w środę NBC News, że rola systemu BlueCruise w wypadku będzie kluczowa dla sprawy.

-„Czy ten system odegrał rolę w wypadku, to z pewnością coś, na co będziemy patrzeć bardzo uważnie, ponieważ prawo Pensylwanii wymaga, aby jazda pod wpływem alkoholu, która również nie została jeszcze udowodniona, była faktyczną przyczyną każdej śmierci w przypadku oskarżenia o spowodowanie śmierci pod wpływem alkoholu", powiedział Goldstein.

-"Dopóki nie zostanie udowodniona wina, obowiązuje domniemanie niewinności, i ważne jest, aby nie spieszyć się z wydawaniem wyroków", dodał. „Czekamy na rozwiązanie tej sprawy w sądzie”.

Z akt sądowych wynika, że Patel stawiła się we wtorek przed sądem i tego samego dnia wpłaciła kaucję. Jej następne przesłuchanie zaplanowano na 17 września.

W kwietniu Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wszczęła śledztwo po dwóch śmiertelnych wypadkach, w tym tym, w których udział brały Mustang Mach-E z systemem BlueCruise firmy Ford. Ford poinformował, że wspiera to dochodzenie.

Systemy wspomagania kierowcy i autonomiczne systemy pojazdów pozostają pod ścisłym nadzorem regulatorów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na początku tego roku system Autopilot Tesli został powiązany z setkami kolizji pojazdów i wieloma ofiarami śmiertelnymi.

Dział: Świat

Autor:
Susan Baek | Tłumaczenie: Kacper Dzięgielowski – praktykant fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.nbcnews.com/news/us-news/philly-woman-accused-using-hands-free-driving-crash-killed-2-charged-d-rcna169511

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE