Threads: Meta uruchamia internetową wersję flagowej aplikacji Threads
Meta wypuszcza internetową wersję Threads, próbując ożywić platformę mediów społecznościowych.
Źródło: cyfrowa.rp.pl
Rywal X, wcześniej znany jako Twitter, cieszył się błyskawicznym wzrostem, gdy został uruchomiony w lipcu.
Jednak użytkownicy porzucili ją równie szybko, częściowo z powodu jej ograniczonej funkcjonalności.
Meta twierdzi, że wersja internetowa jest częścią dążenia do dostarczenia nowych funkcji, ale eksperci ostrzegają, że należy zrobić więcej, aby odbudować zainteresowanie klientów.
W poście na platformie – któremu towarzyszyło, jak powiedział zdjęciem, na którym buduje Threads dla sieci – szef Meta Mark Zuckerberg powiedział, że będzie ona „rozwijana w ciągu najbliższych kilku dni”.
Użytkownicy będą mogli publikować thready, przeglądać swój kanał i wchodzić w interakcje z threadami innych osób.
Jednak inne aspekty aplikacji mobilnej nie będą początkowo dostępne w sieci.
Na przykład użytkownicy nie będą mogli edytować swojego profilu ani wysyłać threadów do bezpośredniego komunikatora swojej siostrzanej platformy, Instagrama.
Meta twierdzi, że doda więcej funkcji w nadchodzących tygodniach, ponieważ stara się, aby korzystanie z aplikacji w Internecie i na urządzeniach mobilnych było takie samo.
W ciągu tygodnia od premiery Threads zyskało ponad 100 milionów użytkowników, ale do końca lipca liczba ta spadła o ponad połowę.
Technologiczny gigant, który jest również właścicielem Facebooka i WhatsAppa, ma nadzieję, że ogłoszenie pomoże odwrócić ten trend.
„Meta zdecydowało się na uruchomienie Threads w bardzo podstawowej formie” – powiedziała Rebecca McGrath, zastępca dyrektora ds. mediów i technologii w Mintel.
„To sfrustrowało użytkowników, którzy sprawdzili platformę po jej głośnej premierze i oczekiwali, że będzie to gotowa alternatywa dla Twittera” – dodała.
„Oferowanie wersji internetowej to bardzo ważny krok. Jednak wciąż ma przed sobą długą drogę”.
Platforma nadal nie ma funkcji wyszukiwania – coś, na co narzekali użytkownicy, a eksperci twierdzą, że jest ona potrzebna, jeśli ma naprawdę zmierzyć się z X Elona Muska.
„Meta będzie musiała pracować nad wprowadzeniem znacznie ulepszonej funkcji wyszukiwania, aby umożliwić użytkownikom znajdowanie społeczności tematycznych, aby naprawdę przyciągnąć tłum, który chce zastąpić Twittera” – powiedziała BBC Tama Leaver, profesor studiów internetowych na Uniwersytecie Curtin w Australii.
„Na tym froncie niechęć Meta do implementacji hashtagów, zwłaszcza że są one już na Instagramie, wydaje się dziwnym wyborem, gdy tak naprawdę jest to pojedyncza funkcja, która jest najbardziej synonimem X i funkcją, która najprawdopodobniej przekonałaby użytkowników do powrotu i ponownego spojrzenia na Threads”.
Prof. Leaver powiedziała również, że próby zdetronizowania X przez Threads mogą być wspomagane przez kontrowersje, które nadal dotyczą platformy znanej wcześniej jako Twitter.
W poniedziałek został skrytykowany za to, że nie usunął wystarczająco szybko postu negującego Holokaust. Plany pana Muska dotyczące usunięcia funkcji blokowania również spotkały się z krytyką, a niektórzy twierdzą, że utrudni to powstrzymanie obraźliwych wiadomości.
Rebecca McGrath z Mintel zgadza się z tym, mówiąc, że „ciągłe kontrowersyjne ruchy” w X „podtrzymują pragnienie” alternatywy.
„Oznacza to, że ludzie będą gotowi do ponownego zaangażowania się w Threads, gdy będzie on miał bardziej zaawansowaną wersję” – powiedziała BBC.
„Czas jest jednak nadal najważniejszy dla Threads”.
Dział: Świat
Autor:
Tom Singleton | Tłumaczenie: Alicja Dymora