Rynek internetowy Amazona staje się coraz bardziej popularny
Amerykański koncern Amazon informuje o szybkim wzroście swojego niemieckiego rynku internetowego podczas kryzysu wywołanego koronawirusem: okazuje się, że w ubiegłym roku ok. 45 tys. powiązanych małych i średnich przedsiębiorstw sprzedało za pośrednictwem Amazona 750 mln produktów, czyli 100 mln więcej (a więc ok. 15 %) niż w 2020 r.
Coraz więcej produktów sprzedawanych jest za granicą, jak poinformował w poniedziałek Amazon Deutschland w Monachium. Eksport wzrósł o 4,25 mld euro, co oznacza wzrost o ponad 10%w porównaniu z wcześniejszym rokiem.
Amazon jest raczej niechętny, aby publikować wyniki finansowe z poszczególnych krajów, ale publikuje coroczny raport dotyczący działalności małych i średnich firm na rynku internetowym. Firma nie podała w raporcie łącznego obrotu w Niemczech. Pięć najbardziej popularnych kategorii produktowych to mieszkanie, uroda, odzież, sport, czas wolny oraz ogród.
Miesięczne lockdowny koronawirusa w ciągu ostatnich lat przyniosły Amazonowi silny wzrost sprzedaży. W tym roku firma jak do tej pory otworzyła 3 nowe zakłady wysyłkowe, a liczba pracowników w Niemczech ma wzrosnąć do końca roku o 6000 na ok. 36000.
Dział: Firma
Autor:
HORIZONT Online | Tłumaczenie: Natalia Maciejewska