Na wydarzeniu branżowym dla samochodów na zamówienie w Chibie, na wschód od Tokio, japoński producent samochodów zaprezentował dwa samochody generacji AE86, jeden zmodyfikowany jako pojazd elektryczny na baterie, a drugi jako model z silnikiem wodorowym.
Prezydent Toyoty Akio Toyoda powiedział, że przemodelowanie istniejących samochodów musi być zbadane jako rozwiązanie, by osiągnąć cel zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. W Japonii tylko jeden na około 20 samochodów na drodze jest nowy, a starsze są głównie zasilane przynajmniej częściowo benzyną.
„Ważne jest, aby móc dać szansę samochodom, które są już przez kogoś kochane lub posiadane” - powiedział na imprezie Toyoda, samozwańczy miłośnik samochodów i kierowca wyścigowy.
Stosunkowo początkujący na masowym rynku pojazdów elektrycznych, Toyota ma plany zainwestowania 70 miliardów dolarów w elektryfikację swoich pojazdów i produkcję większej ilości baterii, a celem firmy jest sprzedaż co najmniej 3,5 miliona modeli elektrycznych z bateriami (BEV) w 2030 roku.