Frieze, Kiaf Seoul gotowe na wrzesień z programami multidyscyplinarnymi
Dwa mega targi odbędą się równolegle z głównymi biennale w Gwangju i Busan
„Score for unlanguaging” Jesse Chuna, występ z Yeonhee (KimHyangsooree, Ahn Yoohee)
Targi sztuki wyewoluowały poza zwykłe wydarzenia sprzedaży w tętniące życiem miejskie obchody kulturowe, a Seul jest doskonałym przykładem tej transformacji. Od czasu przybycia Frieze trzy lata temu, miasto stało się dynamicznym centrum dla entuzjastów sztuki w Azji. We wrześniu Frieze Seoul i Kiaf Seoul powrócą na trzeci rok partnerstwa, obiecując ponownie rozpalić kreatywną scenę kraju.
Ponad 310 uznanych i wschodzących galerii spotka się w COEX w południowym Seulu na równoczesnych otwarciach 4 września. Podobnie jak w przypadku poprzednich edycji, odwiedzający mogą cieszyć się dwoma mega-wydarzeniami po zakupieniu wspólnego biletu.
W obrębie i poza miejscem targów, trzecia edycja Frieze Seoul oferuje szereg specjalnie przygotowanych programów, występów na żywo, filmów i działań non-profit w całym mieście.
W tym roku zadebiutuje program Frieze Live, w którym wystąpi siedem koreańskich artystów i zespołów, które łączą poezję ze sztuką performatywną.
Kuratorem inauguracyjnej edycji, zatytułowanej „Nerve or Divine Pathway”, jest Moon Je-yun, dyrektor projektu w Art Sonje Center, który wprowadza na scenę buddyjskie rytuały, koreański taniec ludowy i wózki inwalidzkie.
Inną inicjatywą w programie jest Frieze Film, organizowany przez kuratorów Park Joo-won z Narodowego Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Współczesnej w Korei oraz Valentine Umansky z Tate Modern.
Program, prezentowany wspólnie z plenerowym festiwalem sztuki medialnej EMAP (Ewha Media Art Presentation), będzie gościł pokazy opartych na czasie prac medialnych ponad 20 międzynarodowych twórców na Ewha Womans University od 2 do 6 września.
Artyści występujący pod tytułem „All that Weaves the Universe: A Question of Quantum Entanglements”, to Vitória Cribb, Alison Nguyen, Simon Speiser i Clemens von Wedemeyer.
Poprzednia edycja festiwalu sztuki mediów plenerowych EMAP na Ewha Womans University / Dzięki uprzejmości Ewha Womans University
Bezpłatne sesje wykładów będą organizowane wspólnie z Kiaf Seoul i Korea Arts Management Service (KAMS).
Wybitni profesjonaliści i twórcy z branży — tacy jak Clara Kim, główna kuratorka w Museum of Contemporary Art, Los Angeles (MOCA); artysta Lee Kang-seung; Pablo José Ramírez, kurator w Hammer Museum; Zeynep Öz, kurator Sharjah Biennial 16; i Patrick Sun, założyciel Sunpride Foundation — podzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat siły biennale na współczesnej scenie artystycznej i roli feminizmu w sztuce azjatyckiej, a także innymi aktualnymi tematami.
Globalne targi sztuki kontynuują również współpracę z Arts Council Korea (ARKO), aby wzmocnić krajową scenę sztuki i kultury. W trakcie Frieze Week w 16 alternatywnych przestrzeniach non-profit w Seulu, Gwangju i Busan odbędzie się seria specjalnych wystaw.
-„Składamy wyrazy wdzięczności zarówno naszym nowym, jak i powracającym współpracownikom, z którymi z dumą prezentujemy skład koreańskich artystów, międzynarodowych liderów myśli i lokalnych organizacji non-profit” — powiedział dyrektor Frieze Seoul Patrick Lee. „Biorąc pod uwagę równoczesne biennale w Busan i Gwangju w tym roku, jesteśmy podekscytowani tym, co czeka nas we wrześniu".
Tymczasem Kiaf Seoul, organizowany przez Galleries Association of Korea, ogłosił 10 półfinalistów drugiej edycji Kiaf HIGHLIGHTS Award.
Wybrani spośród 110 kandydatów nominowanych przez galerie wystawiające się na tegorocznych targach, 10 wschodzących i średniozaawansowanych artystów to Choi Ji-won (ThisWeekendRoom), Kang Cheol-gyu (Arario Gallery), Betty Muffler (Jan Murphy Gallery) i Paige Jiyoung Moon (Steve Turner).
W dniu otwarcia targów 4 września jury kuratorów, naukowców i ekspertów instytucjonalnych ma wybrać i ogłosić trzech finalistów, z których każdy otrzyma 10 milionów wonów (7200 USD).
Dział: Wydarzenia
Autor:
Park Han-sol | Tłumaczenie: Zofia Stanisławska – praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/
Źródło:
https://www.koreatimes.co.kr/www/art/2024/08/690_378954.html