„Już NIE MA wiosny ”: Greenpeace zmienia przesłanie kultowej kampanii centrum handlowego El Corte Inglés.
Działacze organizacji wspięli się na budynek Nuevos Ministerios w Madrycie i rozwinęli transparent na wysokości ponad 25 metrów, aby zaalarmować o kryzysie klimatycznym.
Działacze Greenpeace wywieszają w ten czwartek w Madrycie transparent potępiający zmiany klimatyczne.
Zdjęcie dzięki uprzejmości organizacji. Autor: Pablo Blázques
Greenpeace wywiesiła w ten czwartek baner na fasadzie budynku El Corte Inglés przy Nuevos Ministerios w Madrycie, aby potępić postępujące zmiany klimatu oraz wykorzystywanie paliw kopalnych. Działacze organizacji ekologicznej zeszli z dachu budynku na 25 metrów i zmienili kultowe przesłanie marki „Już jest wiosna” do „Już NIE MA wiosny”. Celem Greenpeace, zgodnie z jej oświadczeniem, jest: „Zaalarmowanie o tym, jak zmiany klimatyczne spowodowane paliwami kopalnymi wpływają na klimat, pogarszając już ekstremalne zjawiska pogodowe przez co zanikają przejściowe pory roku tj. wiosna i jesień”.
Organizacja opiera się na danych dostarczonych przez Państwową Agencję Meteorologiczną (AEMET) i ostrzega przed niebezpieczeństwem związanym ze zmianami klimatycznymi. Obecnie lato trwa o pięć tygodni dłużej niż na początku lat 80., a rok 2022 był najgorętszym w ciągu ostatnich 107 lat, kiedy to według AEMET 4700 osób zmarło w wyniku fal upałów, które nawiedziły Hiszpanię.
Greenpeace jest zaangażowana w ratowanie przyszłości planety, co obejmuje ochronę różnorodności biologicznej i zaprojektowanie nowego systemu energetycznego, w którym paliwa – węgiel, ropa, gaz i uran – zostaną ostatecznie zastąpione energią odnawialną. Celem Greenpeace jest przeprowadzenie transformacji, która zagwarantuje dostęp do odnawialnej energii po przystępnej cenie i, jak czytamy na stronie internetowej organizacji „jest to powód, dla którego dzisiaj, w Światowy Dzień Meteorologii, chcieliśmy zwrócić uwagę na jeden z największych kryzysów, z jakimi boryka się obecnie ludzkość i wezwać do działania, zanim będzie za późno” – powiedział Pedro Zorrilla Miras, odpowiedzialny za kampanię Greenpeace dotyczącą zmian klimatu.
Dział: Literatura
Autor:
Jose Sanz Sainz | Tłumaczka: Dagmara Szerszeń
Źródło:
: https://elpais.com/clima-y-medio-ambiente/2023-03-23/ya-nunca-es-primavera-greenpeace-cambia-el-mensaje-de-la-iconica-campana-de-el-corte-ingles.html