Koreańscy twórcy łączą siły, aby zmierzyć się z Marvelem i Hasbro w nowej dramie o robotach
LG Uplus, twórcy „Teenieping” i „Itaewon Class” zaprezentują „K-TRON” do 2026 r.
Widoczny jest obraz koncepcyjny projektu produkcji dramy o tematyce robotycznej „K-TRON”. LG Uplus poinformowało we wtorek, że utworzy spółkę specjalnego przeznaczenia z firmami SAMG Entertainment i HighZium Studio zajmującymi się produkcją treści dla nadchodzącego dramatu, który ma trafić na globalny rynek w 2026 roku. / Dzięki uprzejmości LG Uplus
LG Uplus współpracuje z SAMG Entertainment, znanym z animacji „Teenieping”, oraz HighZium Studio, które wyprodukowało dramę-hit z 2020 roku „Itaewon Class”, aby stworzyć serial o tematyce robotów skierowany do „kidults”, czyli dorosłych, którzy lubią postacie z krainy fantasy, jak ogłoszono 30 lipca. Te trzy firmy utworzą spółkę celową. Przez to wspólne przedsięwzięcie zamierzają stworzyć własność intelektualną na temat robotów skierowaną zarówno do rynku krajowego, jak i międzynarodowego. Zamierzają zadebiutować aktorskim dramą o robotach „K-TRON” (tytuł roboczy) na platformach streamingowych na całym świecie w 2026 roku.
Koreańscy twórcy nie osiągali zazwyczaj dobrych wyników w gatunku robotów, który jest popularny na całym świecie. W tym kontekście dodali, że ich działania są znaczące, ponieważ połączyli siły, aby wspólnie produkować treści, rzucając wyzwanie długoletniemu pragnieniu krajowego przemysłu rozrywkowego dotyczącego projektu live-action o tematyce robotów. „[Projekt ten] stanowił wieloletnie wyzwanie dla krajowego przemysłu rozrywkowego, był jednak kilkakrotnie przekładany z powodu ograniczeń technicznych i rynkowych. SAMG Entertainment również pracuje nad nim od dłuższego czasu” — powiedział Kim Su-hoon, założyciel i dyrektor generalny SAMG Entertainment.
„Rozszerzając udany model biznesowy SAMG Entertainment na filmy i dramaty, możemy tworzyć wysoką wartość dodaną, taką jak Marvel, Disney i Hasbro. Ponieważ koreańskie treści zyskują globalną uwagę, uważamy, że jest to idealny moment dla SAMG Entertainment, aby wejść na globalny rynek kidults”. HighZium Studio, słynące z produkcji „Money Heist: Korea — Joint Economic Area” i „The Sound of Magic”, również stwierdziło, że doświadczenie trzech firm spowoduje świetną współpracę.
„Znany zespół produkcyjny z najlepszym doświadczeniem w produkcji treści koreańskich łączy siły, aby wyprodukować K-robot live-action” — powiedział przedstawiciel studia. „Będziemy liderem rynku globalnego, stosując wiedzę produkcyjną HighZium Studio w tym projekcie”.
Popularność globalnego rynku IP robotów jest ogromna. Rynek kidult osiągnął 1,6 biliona wonów (nieco ponad 4,5 miliona zł) w 2020 roku w samej Korei i oczekuje się, że wzrośnie do skali 11 bilionów wonów, zgodnie z danymi Korea Creative Content Agency. Jest to również gatunek, który umożliwia długoterminową i różnorodną ekspansję biznesową, obejmującą nie tylko treści, ale także parki rozrywki, gry i towary.
„Myślę, że historia, która zostanie stworzona poprzez połączenie robotów 3D i prawdziwych aktorów na podstawie możliwości technologii AI i efektów wizualnych Korei, może zyskać nową uwagę na globalnym rynku treści” — powiedział Lee Deok-jae, dyrektor ds. treści w LG Uplus.
Dział: Kino
Autor:
Baek Byung-yeul | Tłumaczenie: Zofia Stanisławska - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/
Źródło:
https://www.koreatimes.co.kr/www/art/2024/08/688_379641.html