Netflix po raz pierwszy transmituje galę rozdania nagród na żywo
Netflix po raz pierwszy wyemituje galę rozdania nagród na żywo, zaznaczając tym samym najnowszą ekspansję streamera w programach na żywo i jeszcze bardziej umacniając jego wpływy w Hollywood. Począwszy od 2024 r. gala Screen Actors Guild Awards będzie transmitowana na żywo na całym świecie w serwisie Netflix w ramach nowego, wieloletniego partnerstwa
Rozdanie nagród było wcześniej emitowane w telewizji kablowej na antenie TNT od 1998 r., która jest również własnością firmy macierzystej CNN, Warner Bros. Discovery. Nagrody honorują najlepsze kreacje filmowe i telewizyjne i są przyznawane przez ponad 120 000 członków gildii. Zazwyczaj są mniej ekstrawaganckie i ogląda je mniej osób niż gale rozdania nagród, takie jak Oscary czy Złote Globy. „Nagrody SAG są uwielbiane zarówno przez społeczność twórców, jak i widzów, a teraz jeszcze więcej fanów na całym świecie będzie mogło uhonorować tych utalentowanych aktorów” powiedział w oświadczeniu Bela Bajaria, szef globalnej telewizji Netflix. Tegoroczna 29. doroczna gala SAG Awards będzie transmitowana na żywo po raz pierwszy na kanale Netflix w serwisie YouTube w niedzielę, 26 lutego o godzinie 20:00 czasu wschodniego. Nominacje do nadchodzących nagród zostaną ogłoszone w środę. To nie pierwszy program rozdania nagród, który przeskakuje z tradycyjnej telewizji do transmisji strumieniowej. Academy of Country Music Awards przestawiło się z CBS na Amazon Prime Video w 2022 roku i ponownie będzie transmitować na żywo w serwisie w tym roku. Netflix powoli eksploruje transmisje wydarzeń na żywo na platformie: pierwszym wydarzeniem na żywo firmy będzie specjalna emisja stand-up Chrisa Rocka 4 marca o 22:00. Dodanie wydarzeń na żywo może pomóc Netflix wyróżnić się na tle rywali, walcząc o ciągłe dodawanie subskrybentów na coraz bardziej zatłoczonym rynku. „Jak od dawna mówiliśmy, działamy w wysoce konkurencyjnej branży, w której ludzie mają wiele różnych możliwości rozrywki – od linearnej telewizji po streaming, od YouTube po TikTok i gry po media społecznościowe” - napisał Netflix w swoim najnowszym raporcie o zarobkach. „Pozytywem jest to, że szansa jest bardzo duża i rośnie”. Jednak Netflix do tej pory opierał się obejmowaniu niektórych wydarzeń na żywo, w tym sportowych, które są bardzo drogie w zakupie. „Modele ekonomiczne zbudowane wokół [sportów na żywo] są zbudowane wokół ekonomii płatnej telewizji, która różni się od transmisji strumieniowej” - powiedział Ted Sarandos, współzarządzający Netflix, w zeszłym miesiącu na konferencji inwestorów. „Nie jesteśmy przeciwni sportowi, jesteśmy po prostu pro-profit.”
Autor:
Jordan Valinsky | Tłumaczenie: Maria Szafran
Źródło:
https://edition.cnn.com/2023/01/11/business/netflix-sag-awards