2024-08-10 03:48:44 JPM redakcja1 K

Netflix prezentuje pierwszy program survivalowy dla influencerów

We wtorek, wzorując się na globalnym sukcesie koreańskich programów survivalowych, takich jak „Physical: 100”, „Siren: Survive the Island” oraz „The Devil’s Plan”, Netflix zaprezentował swoją najnowszą odsłonę programu survivalowego, „The Influencer”.

Piosenkarz i aktor Jang Keun-suk bierze udział w programie Netflixa o przetrwaniu influencerów „The Influencer”. Zdjęcie: dzięki uprzejmości Netflixa

Program ten rozszerza format reality show o przetrwaniu, skupiając się na influencerach, którzy zyskali sławę dzięki mediom społecznościowym i wykorzystywaniu swojej obecność online do promowania stylów życia oraz produktów. W trwającym siedem odcinków programie survivalowym 77 koreańskich influencerów, z łączną liczbą obserwujących 120 milionów na platformach takich jak YouTube, TikTok, Instagram i AfreecaTV, rywalizuje o tytuł „najlepszego influencera”. Producent Lee Jae-seok powiedział podczas konferencji prasowej w Community House MASIL w centrum Seulu, że jest to pierwszy koreański program survivalowy z udziałem influencerów, którzy cieszą się ogromną popularnością oraz posiadają fandom wielkości podobny do osobowości telewizyjnych i artystów. Obiecał, że program zaoferuje widzom rozrywkę, której najprawdopodobniej się nie spodziewają. „Koreański rynek influencerów jest warty 400 miliardów wonów i rozrasta się gwałtownie każdego roku” -powiedział Lee. „Koreańscy influencerzy są wysoce wyspecjalizowani w różnych dziedzinach i pomyśleliśmy, że ciekawie by było ich wszystkich zebrać. To będzie program jak żaden inny, w którym będą głównymi bohaterami”. 

Obsada influencerów obejmuje zarówno uznanych twórców pierwszej generacji, jak i użytkowników Tik Toka i MZ (na granicy millennial i gen z) z ogromną rzeszą  anów, w tym piosenkarza - aktora Jang Keun-suk, wizażystkę i YouTuberkę zajmującą się urodą „Risabae” (2,2 miliona obserwujących), YouTubera podróżnego „Pani Bottle” (2,3 miliona obserwujących), YouTubera zajmującego się grami „Great Library” (1,5 miliona obserwujących), YouTuberkę zajmującą się treningiem domowym Shim Eu-ddeum (1,7 miliona obserwujących), Tik Tokerkę Sia Ji-woo (27,3 miliona obserwujących), artystkę drag  G.van" (1,1 miliona obserwujących) i YouTuberkę zajmującą się cosplayem „MyBoo” (360 000 obserwujących). Uczestnicy stają przed różnymi misjami skupionymi na ich obecności w mediach, wpływie i popularności, aby zademonstrować swój wpływ. Podczas gdy oni rywalizują o pierwsze miejsce, widzowie są ciekawi, jakie unikalne strategie wykorzysta każdy influencer, aby zdobyć publiczność. Spotkanie najgorętszych influencerów w Korei spowoduje, że różnorodne bitwy strategiczne będą kluczowym punktem programu, dodaje Lee. „Chociaż zwycięzca i wynik są ważne, nasz program jest bliższy konkursowi. Proces, strategie, wiedza i ekscytacja odkrywania swojego prawdziwego ja są integralnymi częściami tego doświadczenia. Można się nim cieszyć bez względu na spoilery”, powiedział, komentując kontrowersje dotyczące uczestnika Oking, który przedwcześnie twierdził, że wygrał konkurs. 

Według Lee, producenta, piosenkarza i aktora Jang wywarł najintensywniejsze wrażenie wśród uczestników. „Dzięki długiej karierze aktorskiej i przydomkowi „Książę Azji” Jang może być uważany za pioniera influencerów, sięgającego ery Cyworld. A jednak daje z siebie wszystko w każdej rundzie, jakby oszalał. Jego strategie i wiedza są niesamowite” - wyjaśnił Lee, odnosząc się do niegdyś popularnej koreańskiej platformy mikro-blogowej Cyworld, która dominowała na początku XXI wieku. Współproducent Son Soo-jeong stwierdziła, że atrakcyjność influencerów wynika z bezpośredniego połączenia, jakie mają ze swoimi odbiorcami. „To ludzie, którzy komunikują się z obserwatorami na pierwszej linii, którzy są zawsze gotowi na przyjmowanie cudzej opinii i stają się bardziej dostępni, co sprawia, że sami chcemy tego spróbować” - powiedziała. „Koreańscy influencerzy są niesamowicie pracowici. Ci ludzie są zawsze na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami i trendami, więc tworzą treści, które są nawet lepsze niż programy telewizyjne. Dzięki temu są wyjątkowo angażujące. Podczas pracy z nimi czułem, jakbym pracował z 77 producentami”. 

Dział: Widowisko

Autor:
Park Jin-hai | Tłumaczenie: Zofia Stanisławska - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.koreatimes.co.kr/www/art/2024/08/398_380087.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE