2024-04-01 19:15:19 JPM redakcja1 K

Nowa globalna grupa

Już 27 marca 2024 marca zadebiutuje nowa globalna grupa dziewczęca utworzona w wyniku programu survivalowego pod tytułem „Universe Ticket” trwającego od 18 grudnia 2023 roku do 17 stycznia obecnego roku, kiedy odbył się finał programu. Czym „Universe Ticket” wyróżnia się na tle pozostałych programów survivalowych?

Czym „Universe Ticket” wyróżnia się na tle pozostałych programów survivalowych?  Zdjęcie:  F&F Entertainment.

Jest to pierwszy program z takim zróżnicowanym składem pośród stażystek. Oprócz Koreanek oraz pojawiających się już od lat w branży k-pop Japonek i Chinek kandydatkami na członkinie końcowej grupy były również stażystki z Indonezji, Tajlandii, Filipin, Birmy, Malezji oraz Wietnamu.

 W początkowym etapie programu oficjalną piosenkę wykonały 82 kandydatki, a po pierwszych eliminacjach, które odbyły się głównie na bazie głosów oddanych przez fanów, do części z oficjalnym rankingiem przeszła połowa stażystek. „Universe Ticket” oprócz różnych narodowości stażystek zadziwił również pomysłowymi sposobami eliminacji, które zmieniały się praktycznie, co rundę. Największą władzę posiadali oczywiście fani, którzy za pomocą głosów mogli uratować swoje ulubione kandydatki od eliminacji i pozwolić im utrzymać się na najwyższych miejscach w rankingu, jednakże w niektórych rundach to jury złożone z Kim Sejeong, Younhy, Adory, Kim Hyoyeon i Rian decydowało o tym, które stażystki przejdą dalej, a które zostaną wyeliminowane bez względu na ilość oddanych na nie głosów. Przez cały program na scenie pojawiali się również znani w branży k-pop producenci muzyczni, tacy jak Papermaker, Galactica czy Vendors, którzy odpowiadali za specjalne piosenki wykonywane przez stażystki, zarówno oryginalne, jak i przeróbki największych hitów. Z udostępnionych 23 marca 2024 roku urywków z nadchodzącego mini-albumu zespołu wiadomo, że Papermaker odpowiadają za główny singiel, a dwie z piosenek stworzonych dla programu, „Dopamine” od Galactici oraz „Dream of girls” znajdą się pośród utworów na krążku pod tytułem „We Unis”.

 Ostateczny skład debiutujących stażystek nie zawiódł fanów, wzbudzając tylko większe oczekiwania wobec ich dalszej działalności. Nazwa wybrana dla grupy to „Unis”, co oznacza skrót frazy „Universe is started” (Wszechświat się rozpoczął), nawiązując do nazwy programu. W zespole przewidziano zaledwie 8 miejsc, co w porównaniu do innych programów survivalowych stanowi dosyć niewiele. Najczęściej przewidzianych miejsc było od 9 do 12. Kontrakt „Unis” ma trwać dwa i pół roku, po czym wszystkie stażystki powrócą do swoich oryginalnych agencji, aby zadebiutować pod nimi w nowych grupach lub solo. Zwyciężczyniami programu są kolejno: Elisia Lyrisse C. Parmisano, pochodząca z Filipin, która jako pierwsza w historii programów survivalowych w Korei Południowej zapewniła sobie miejsce w finałowym składzie dwa odcinki przed finałem za pomocą liczby oddanych na nią głosów; drugie i trzecie miejsce zajęły Nana, Japonka, która zadebiutowała w przeszłości w grupie j-pop w swoim kraju, wygrywając pierwsze miejsce w programu survivalowym, oraz Bang Yunha, stażystka agencji, która zajmować będzie się promocjami grupy „Unis”. Warto wspomnieć, że miejsce tych dwóch członkiń zapewniła im decyzja jury, a nie głosy fanów.

 Czwarte miejsce zajęła Gehlee Gimena Dangca, Filipinka, która zdobyła najwięcej głosów przez cały program, zaraz po Elisii. Piąte miejsce przypadło Im Seowon, znanej już w Korei solistce trotowej, która poszczycić może się już dużą rozpoznawalnością w Korei Południowej dzięki swoim częstym występom w telewizji, mimo bardzo młodego wieku. Najmłodsza członkini zespołu, urodzona 27 stycznia 2011, ma dopiero 13 lat. Szóste miejsce zajęła Jin Hyeonju, która zadebiutowała już trzeci raz. Jej pierwszym zespołem było „Good day”, a obecnym jest „Cignature”, w którym znana jest pod imieniem „Belle”. Jin Hyeonju jest w etnicznie w połowie Filipinką, co sprawia, że zespół „Unis” jest pierwszą w historii branży k-pop grupą z oficjalną „filipińską linią” pośród członków. Siódme miejsce zajęła Oh Yoona, znana z dziecięcego programu „Play with me club”. Ósme i ostatnie miejsce przypadło Fujiyoshi Kotoko, Japonce.

 Wiek członkiń sięga od 13 do 23 lat, co wywołało lekki niesmak pośród fanów programu. Najmłodsza i najstarsza członkini grupy nie nie była jednak najmłodszą i najstarszą stażystką programu. Coraz młodszy wiek kandydatek do debiutu ciągle przeraża fanów k-popu, mimo to debiutowanie dzieci nie jest wcale nową praktyką. Już w 2000 roku jedna z największych obecnie wytwórni Korei Południowej, SM Entertainment zadebiutowało solistkę Boę, która mając wtedy zaledwie 13 lat, zdołała wyciągnąć swoją agencję z bankructwa. Różnica wieku pośród członkiń zespołu wciąż jest gorącym tematem. Pomiędzy najstarszą i drugą najstarszą członkinią jest aż 6 lat różnicy, część internautów wyraziło współczucie wobec Jin Hyeonju, twierdząc, że nie wyobraża sobie być jedynym dorosłym w grupie pełnej dzieci. Ostatecznie nie jest to grupa przyjaciółek a współpracowniczek. Duże różnice wiekowe między najstarszym a najmłodszym członkiem zespołu zdarzały się już wcześniej. W grupie YG Entertainment z 2009 roku „2ne1” różnica wieku wynosiła 10 lat, tak jak w „Unis”, a w grupie „Izone”, pochodzącej z programu survivalowego „Produce 48”, różnica wynosiła 9 lat.

 15 marca grupa „Unis” opublikowała na swoich oficjalnych kanałach mediów społecznościowych pierwszy zwiastun swojego debiutanckiego mini-albumu „We Unis”. Zwiastun przedstawiał członkinie grupy, podążające w nieznane po świecie przypominającym post-apokaliptyczne ziemie. Cisza i tajemnicza atmosfera wzbudzały napięcie. Gdy członkinie zatrzymały się, coś zaczęło wyrastać spod ziemi i natychmiast się rozpadło. W końcowej scenie członkinie z uśmiechami na twarzach patrzyły na wybuch. Dramatyczna fabuła i oszałamiająca estetyka wideo sprawiły, że oglądający z niecierpliwością wyczekiwali dalszych zapowiedzi. Wielu fanów stwierdziło, że filmik z pierwszym teaserem bardzo przypominał klimaty filmu „Duna”, wielu było też zaskoczonym wyborem konceptu dla grupy. Uwagę przyciągnął też znaczny budżet, jaki musiał zostać przeznaczony na to krótkie wideo. Od dawna chodziły plotki, że agencja większość funduszy przeznaczyła na program surwiwalowy, co wzbudzało niepokój fanów o przyszłe promocje zespołu. 

Udostępniony 20 marca teaser głównego singla ponownie zaskoczył fanów, ponieważ przedstawiony w nim koncept znacznie różnił się od tego, który przedstawiono 15 marca. W przeciwieństwie do poprzednich strojów zachowanych w kolorach piaskowych, kolejna garderoba przeznaczona do promocji konceptu składała się głównie z różowych i czarnych elementów. Koncept dla głównej piosenki pod tytułem „Super Woman” wygląda na bardziej dziewczęcy i niewinny, co ucieszyło większość fanów z powodu młodego wieku większości członkiń zespołu. Wielu obawiało się, że agencja nie weźmie pod uwagę dobra swoich artystek i sięgnie po dojrzały koncept, który nie tylko będzie dla nich nieodpowiedni, ale też niemożliwy do właściwego przedstawienia. Kolejną wskazówką, co do słodszego konceptu utworu są jego twórcy – Papermaker – który zasłynęli z tworzenia piosenek dla grup o bardziej dziewczęcym i uroczym stylu.

 „Unis” wyda swój pierwszy mini-album razem z wideo dla głównej piosenki oraz pojawi się na scenach programów muzycznych już 27 marca. Fani liczą, że ich agencje, SBS i F&F Entertainment, zapewnią grupie jak najlepsze promocje.

Dział: Muzyka

Autor:
Jeong Bit | Tłumaczenie: Jagoda Krak

Żródło:
https://www.chosun.com/entertainments/music/2024/03/15/7XSGFXFIUCTYSSRJ32KKPGH754/

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE