2025-01-27 11:36:36 JPM redakcja1 K

Prequel Króla Lwa pada ofiarą Sonic’a w box office

„Mufasa: The Lion King” zajął drugie miejsce w kinach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Na pierwszym miejscu znalazł się Sonic the Hedgehog 3.

Zdjęcie: https://www.nytimes.com/2024/12/22/business/sonic-mufasa-lion-king-box-office.html

Nowy antagonista, Shadow, którego głosu użyczył Keanu Reeves, pomógł Sonic 3 przyciągnąć widzów.

Potężny Mufasa... pożarty żywcem przez jeża?

„Sonic the Hedgehog 3,” reżyserowany przez Jeffa Fowlera, zadebiutował w północno-amerykańskich kinach jako natychmiastowy hit: komedia przygodowa zarobiła około 62 milionów dolarów w pierwszy weekend, według Comscore, który zbiera dane z box office. (Analitycy szacowali w sobotę rano, że „Sonic 3” może osiągnąć nawet 70 milionów dolarów, ale popyt nieco osłabł w upływie weekendu). Sequel do sequela o ratingu PG kosztował Paramount Pictures około 122 miliony dolarów, nie wliczając kosztów marketingu. Widzowie przyznali „Sonic 3” ocenę A w sondażach CinemaScore, a recenzje były w większości pozytywne, wystawienie niebieskiej kolczastej i szybkiej kulki zapowiadało silny rozgłos wśród rodzin w okresie świątecznym.

Na drugim miejscu „Mufasa: The Lion King” fotorealistyczny prequel „Króla Lwa” zarobił około 35 milionów dolarów — około 30 procent mniej, niż Disney się spodziewał. „Mufasa” który kosztował ponad 200 milionów dolarów, nie licząc marketingu, otrzymał ocenę A-minus w sondażach CinemaScore. Recenzje były słabe. Do upokorzenia Disneya, „Mufasa” miał szerszą premierę niż „Sonic 3” — 4 100 kin w porównaniu do 3 761. Dodatkowo, „Mufasa” był wyświetlany w 400 kinach IMAX, gdzie bilety są droższe. „Sonic 3” nie był wyświetlany w żadnych kinach IMAX.

Mufasa” został wyreżyserowany przez Barry'ego Jenkinsa („Moonlight”) i zawiera oryginalne piosenki autorstwa Lin-Manuela Mirandy. Disney spodziewa się, że film nadrobi straty w Ameryce Północnej podczas świątecznego okresu, który tradycyjnie jest najbardziej intensywnym czasem dla kin. Disney wskazał na silne wyniki z sondaży exit-poll przeprowadzonych wśród rodzin (pięć na pięć gwiazdek) oraz inne pozytywne opinie widzów, które mogą wróżyć dobry wynik. „Z dziećmi zaczynającymi przerwę szkolną w poniedziałek, film powinien mieć bardzo dobrą frekwencję,” powiedział David A. Gross, konsultant filmowy, który publikuje newsletter o wynikach box office. „Ta historia jeszcze się nie skończyła.”

Jednym z porównań, które Disney używał w weekend, było „Wonka” wydane w grudniu przez Warner Bros., które zebrało 39 milionów dolarów w krajowych sprzedażach biletów, a ostatecznie zarobiło zdrowe 219 milionów dolarów. (Budżet produkcji „Wonki” był jednak o 40 procent mniejszy.) Disney zauważył, że „Mufasa” zarobił dodatkowe 87 milionów dolarów na rynkach zagranicznych. Prequele są trudniejsze do promowania niż sequele: dlaczego mamy się śpieszyć, aby dowiedzieć się, jak zaczyna się historia, skoro już wiemy, jak się kończy?

Ale „Mufasa” to nie jest zwykły prequel. „To prequel do Króla Lwa!” napisał Anthony D’Alessandro, reporter box office w Deadline, witrynie zajmującej się wiadomościami branżowymi, w sobotę. „Lion King to marka AAA.”

Dział: Kino

Autor:
Brooks Barnes | Tłumaczenie: Nikola Szwichtenberg - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.nytimes.com/2024/12/22/business/sonic-mufasa-lion-king-box-office.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE