2024-02-12 12:31:57 JPM redakcja1 K

Reklamy Super Bowl porzucają politykę na rzecz celebrytów, Taylor Swift i sztucznej inteligencji

8 lutego fani mogą spodziewać się celebrytów i bardziej beztroskich reklam, a także przebłysków Taylor Swift podczas niedzielnego Super Bowl, ponieważ reklamodawcy korporacyjni unikają niedawnej praktyki wykorzystywania wielkiej gry do promowania celów społecznych.

Zdjęcie: Mario Anzuoni/ REUTERS

Podczas gdy drogie reklamy Super Bowl często próbują wywołać śmiech, krzykliwe produkcje mogą również odzwierciedlać nastrój narodowy.

„Marki, które wcześniej zajmowały stanowisko w kwestiach takich jak różnorodność i zmiany klimatyczne, przyznają, że wszystko, co jest postrzegane jako polityczne podczas prób promowania produktów wśród wszystkich konsumentów, może być „niebezpieczne w nawigacji”” – powiedziała Kim Whitler, profesor w Darden School of University na Uniwersytecie Wirginii. Biznes i były dyrektor ds. marketingu w Procter & Gamble 

W tym roku w swojej reklamie na Super Bowl powróci kultowe konie Clydesdale, a powiązane marki, takie jak Michelob Ultra, zaprezentują beztroską reklamę z gwiazdą piłki nożnej Lionelem Messim.

„Dla marek, które chcą przyciągnąć uwagę młodszej grupy demograficznej podczas starcia o mistrzostwo NFL pomiędzy San Francisco 49ers i Kansas City Chiefs, inspiracją może być romans między Swift a zawodnikiem Chiefs Travisem Kelce, który zdominował media społecznościowe”, powiedział Charles R. Taylor, profesor marketingu w Szkole Biznesu Uniwersytetu Villanova.

Pomimo pewnych narzekań, że Swift poświęca się zbyt wiele uwagi podczas meczów, w których brała udział w tym sezonie, atrakcyjność megagwiazdy popu przyniosła korzyści lidze i może zrobić to samo w przypadku marek, które wyłożyły miliony na reklamę na Super Bowl, powiedział Taylor.

Według źródła zaznajomionego ze sprzedażą reklam, cena 30-sekundowego spotu w CBS wyniosła około 7 milionów dolarów, mniej więcej tyle samo co w zeszłym roku.

„To zdecydowanie było dobre dla NFL. Zdecydowanie zwiększyło oglądalność” – powiedział Taylor. Jednym z trendów pojawiających się w reklamach i zwiastunach publikowanych przed grą są obsady gwiazd.

Bud Light przedstawi Bud Light Genie, który spełnia życzenia grupy przyjaciół, dzięki którym wieczór spędzony na oglądaniu piłki nożnej stanie się pełną przygód przygodą.

Z pomocą dżina przyjaciele w magiczny sposób pojawiają się na koncercie rapera Post Malone'a, a następnie na meczu Ultimate Fighting Championship z prezydentem UFC Daną White'em i zostają najlepszymi przyjaciółmi z rozgrywającym Hall of Fame Peytonem Manningiem.

Powrót marki piwa do hałaśliwego humoru nastąpił po tym, jak przetrwała wyniszczający konserwatywny bojkot za umieszczenie w jednej ze swoich reklam transpłciowej osoby wpływowej w mediach społecznościowych.

„W tym roku stawiamy nieco bardziej na humor” – powiedział Todd Allen, starszy wiceprezes ds. marketingu w Bud Light.

Rozmyta scena przedstawia wyciągniętą rękę trzymającą telefon z otwartym aparatem. Skomputeryzowany głos mówi: „Przesuń telefon w dół. Jedna twarz w kadrze. Zatrzymaj się, żeby zrobić zdjęcie. Widz widzi następnie, że niewidomy mężczyzna był w stanie zrobić sobie selfie, korzystając z funkcji AI w telefonach Google Pixel zwanej ramką z przewodnikiem.

Dzięki sztucznej inteligencji niewidomy mężczyzna może dokumentować wyjątkowe momenty w życiu – pokazał film przedstawiający zakulisowy proces tworzenia reklamy.

Może być skuteczna, ponieważ demonstruje korzyści ze sztucznej inteligencji w czasach załamywania rąk z powodu jej potencjalnego niewłaściwego wykorzystania i obaw, że technologia może sprawić, że niektóre zawody staną się przestarzałe, powiedział Whitler.

ORGANIZACJE NONPROFITOWE DOŁĄCZAJĄ DO GRY

Choć korporacje mogą unikać kwestii, które mogą powodować podziały, co najmniej dwie organizacje non-profit ogłosiły reklamy na Super Bowl.

„Jeśli przejdziesz od śmiesznego do poważnego, poczujesz się inaczej i przebijesz się” – powiedział Whitler.

Foundation to Combat Antisemitism, organizacja założona przez Roberta Krafta, właściciela drużyny New England Patriots, wyemituje swoją pierwszą w historii reklamę na Super Bowl z udziałem Clarence’a B. Jonesa, który pomógł Martinowi Lutherowi Kingowi Jr. przygotować jego przemówienie „Mam marzenie”.

Reklama pojawia się w kontekście nasilających się incydentów antysemickich podczas wojny Izrael-Hamas.

Organizacja People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) wyemituje pełną napięcia reklamę skierowaną przeciwko serowi, w której wystąpią aktorka Edie Falco i znajdująca się w niebezpieczeństwie krowa-matka.

Dział: Wiadomoci

Autor:
Sheila Dang | Tłumaczenie: Kacper Sobierajski

Źródło:
https://www.reuters.com/sports/super-bowl-ads-ditch-politics-celebs-taylor-swift-ai-2024-02-08/

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE