2024-07-05 22:24:35 JPM redakcja1 K

„W głowie się nie mieści 2" zadebiutowało z przychodem 155 milionów dolarów na rynku krajowym, co czyni to drugim najlepszym otwarciem filmu animowanego w historii

Disney i Pixar dostarczyły dużą dawkę radości kinom w ten weekend.

W filmie „W głowie się nie mieści 2” Disneya i Pixara, Radość, Smutek, Gniew, Strach i Odraza spotykają nowe emocje. Zdjęcie: Disney | Pixar

KLUCZOWE INFORMACJE

  • W głowie się nie mieści 2 Disneya i Pixara zadebiutowało z oszacowanymi 155 milionami dolarów przychodu na rynku krajowym, co jest drugim najlepszym otwarciem kinowym filmu animowanego.
  • Jest to pierwszy film od Barbie Warner Bros., który przekroczył 100 milionów dolarów przy dochodzie z debiutu.
  • Prognozuje się, że film zarobi 295 milionów dolarów globalnie w weekend otwarcia.

Inside Out 2 zadebiutowało z oszacowanymi 155 milionami dolarów przychodu na rynku krajowym, co jest drugim najwyższym otwarciem kinowym filmu animowanego oraz pierwszym filmem od Barbie Warner Bros., który przekroczył 100 milionów dolarów przy przychodach z debiutu.

Warto zauważyć, że Disney nie uznaje swojego remake'u Króla Lwa z 2019 roku, który wygenerował 191,7 miliona dolarów w czasie debiutu, za film animowany.

W głowie się nie mieści 2 spodziewa się zarobić 295 milionów dolarów globalnie w ciągu weekendu.

Powitajmy z powrotem Disneya, Pixara oraz letnie kino - powiedział Shawn Robbins, założyciel i właściciel Box Office Theory.

Zarówno Pixar, jak i Walt Disney Animation miały trudności ze zdobyciem miejsca na rynku kinowym po złagodzeniu restrykcji pandemicznych i powrocie widzów do kin. Disney zdecydował się na debiut kilku filmów animowanych bezpośrednio na Disney+, co spowodowało, że rodzice przyzwyczaili się do poszukiwania nowych tytułów Disneya na stronach streamingowych, a nie w kinach, nawet gdy te powróciły na wielki ekran.

Dodatkowo, wiele osób w publiczności zaczęło odczuwać, że treści Disneya stały się zbyt egzystencjalne i zbyt skupione na sprawach społecznych poza zasięgiem dzieci.

W ostatnich czasach napisano wiele narracji na temat dwóch studiów i chodzenia do kina, więc ten potężny debiut przez W głowie się nie mieści 2 jest powiewem świeżego powietrza - dodał Robbins.

Film jest piątym dziełem Pixara, które przekroczyło 100 milionów dolarów podczas debiutu w Ameryce Północnej i drugim największym sprzedającym bilety na weekendowe otwarcie dla studia, tuż za Iniemamocnymi 2 z 2018 roku, które zgromadziły 182,6 miliona dolarów. Około 12 milionów widzów odwiedziło kina, aby zobaczyć ten film, według danych z EntTelligence.

To zdecydowany sukces dla kin - powiedział Paul Dergarabedian, starszy analityk mediów w Comscore. „To jeszcze większy sukces dla Pixara”.

Przemysł kinowy borykał się w tym roku z mniejszą liczbą tytułów, ponieważ przerwy w produkcji z powodu pandemii zostały zaostrzone przez podwójny strajk pracowniczy, który zamknął plany filmowe przez prawie pięć miesięcy w zeszłym roku. Wynikiem jest 26% spadek sprzedaży biletów w porównaniu do 2023 roku i 42% spadek w porównaniu do poziomów z 2019 roku, według danych z Comscore. Przed ten weekend, krajowy box office wyniósł 2,8 miliarda dolarów.

Podczas gdy pojawiły się wyróżniające się wyniki filmów, takich jak Dune: Część Druga Warner Bros. i Legendary Entertainment, Godzilla i Kong: Nowe Imperium Warner Bros. i Toho oraz Kung Fu Panda 4 Universal, box office 2024 roku miał problemy z utrzymaniem stałego tempa wydań i sprzedaży biletów.

Brak na wczesnym letnim kalendarzu filmów z Marvel Cinematic Universe po raz pierwszy od 2009 roku był zauważalny. Zwykle te filmy otwierają się na poziomie od 100 do 200 milionów dolarów, a Avengers: Koniec gry z 2019 roku ustanowił rekord wynikiem 357,1 miliona dolarów. W tym roku natomiast Człowiek upadły Universal otworzył się na poziomie 28 milionów dolarów.

Mniejsza liczba filmów i mniej blockbusterów może spowodować spadek letniego box office o nawet 800 milionów dolarów w porównaniu do 2023 roku, według Dergarabediana z Comscore, i mieć efekty uboczne na cały rok. Przecież kluczowy okres letni, który trwa od pierwszego weekendu maja do Labor Day, zazwyczaj stanowi 40% całkowitego rocznego krajowego box office.

W głowie się nie mieści 2 jest jasnym punktem dla całej branży. To największy krajowy debiut 2024 roku, przewyższający Dune: Część Druga i jego 82,5 miliona dolarów przy przychodach otwarcia.

Czy ten wynik rozwiewa wszystkie obawy dotyczące ewoluującego zachowania konsumentów? Oczywiście, że nie, ale powinien powstrzymać tych, którzy myśleli, że Disney lub Pixar trwale stracili swoją komercyjną wagę po zbyt agresywnej strategii streamingowej i niewystarczająco udanych filmach, które razem osłabiły część ich widowni w ostatnich latach - powiedział Robbins.

A na koniec lata i na koniec roku nadchodzą ciężkie baty.

Deadpool i Wolverine, pierwszy film Marvela z ratingiem R, ma się pojawić w kinach w lipcu i spodziewa się silnego otwarcia oraz stałego strumienia sprzedaży biletów przez cały okres jego trwania.

Potem wczesnym wrześniu przyjdzie Beetlejuice Beetlejuice, w październiku Joker: Folie a Deux obok Venom: Ostatni taniec, a w listopadzie Gladiator II, Moana 2 i Wicked. Dodatkowo, grudzień przyniesie Kraven Łowca, Sonic 3. Szybki jak Błyskawica i Mufasa: Król Lew.

Informacja :Firma Comcast jest właścicielem NBCUniversal i CNBC

Dział: Kino

Autor:
Sarah Whitten | Tłumaczenie: Klaudia Krupa - praktykantka fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.cnbc.com/2024/06/16/inside-out-2-box-office-opening-hits-155-million-domestically.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE