Zdjęcie: Deutsche Bahn
‘’Deutsche Bahn oczekuje rozpoczęcia budowy najdłuższego jak dotąd w Niemczech tunelu kolejowego w 2023 roku. Będzie szedł całe trzydzieści kilometrów między Niemcami, a Czechami.’’ – cytuje Standby.dk czasopismo RailTech.
‘’Tunel będzie między innymi redukować czas jazdy pociągu między Dreznem południowym w Niemczech, a stolicą Czech – Pragą. Z trzech godzin skróci się do zaledwie tylko godziny.’’ – pisze gazeta Süeddeutsche Zeitung
Praca budowania tunelu jest przewidywana na dwanaście lat. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie on gotowy do użytku w 2044 roku.
Tunelem będzie mógł stanowić część europejskiego korytarza kolejowego prowadzącego z niemieckiej części Morza Bałtyckiego, między innymi Fehmarn, przez Europę m.in. do Aten i Stambułu.
‘’Obecnie najdłuższym niemieckim tunelem kolejowym jest jest 11-kilometrowy tunel Landrücken w Hesji, a powstający tunel Fehmarn Belt między Danią a Niemcami będzie miał 18 kilometrów długości.’’ - pisze RailTech.