2024-04-20 02:20:40 JPM redakcja1 K

Co Pani tutaj widzi, Amelie Deuflhard?

Jeden obraz dwa pytania. Czym jest pochłonięta kobieta na schodach? Dyrektor Amelie Deuflhard umieszcza tę scenę w opowieści.

Fot. Andrea Ventura

„Noc była jak pociąg ekspresowy, ona niespokojnie obracała się z jednej strony na drugą. Rano wyszła z hotelu ubrana w ciemnoniebieski garnitur damski. Stalowoniebieskie niebo zwiastowało ciepły, późnoletni dzień w obcym mieście, które ją zauroczyło, poruszyło i obudziło pragnienie wędrówki. Gdyby tylko przedłużyła swoją podróż służbową o kilka dni. Kobieta szła szybkim krokiem i w niedługim czasie dotarła nad brzeg rzeki. Zmęczenie nocy powoli znikało. Spojrzała w dół skarpy i przed oczami jej umysłu pojawiły się cieniste wspomnienia snu, który ją obudził - znajoma twarz, której nie mogła uchwycić. Weszła do małej kawiarni na brzegu, gdzie wczoraj piła Americano i jej wzrok padł na okładkę gazety. To znów była ta twarz! Była to Peggy, jej wieloletnia przyjaciółka, aktorka i reżyserka, którą kilka lat temu całkowicie straciła z oczu. Strata wciąż bolała. Peggy na pierwszej stronie, co się stało? Szybko zapłaciła za gazetę i wyszła do miasta, raz po raz zerkając ukradkiem na gazetę. Kiedy spojrzała w górę, otaczały ją duże, masywne budynki. Musiała trafić do dzielnicy sądowej. Przed nią znajdowała się elegancka klatka schodowa z niskimi stopniami, skąpana w bogatym porannym świetle, oferująca ochronę przed wyłaniającym się hałasem miasta. Usiadła tam, wzięła głęboki oddech i otworzyła gazetę: czas stawić temu czoła! Przeczytała artykuł bez tchu. Peggy odniosła międzynarodowy sukces z tytułową rolą w filmie i została uhonorowana tutaj, w tym pięknym mieście - musiała wciąż tu być. Dzisiaj znów się spotkają. Podniosła słuchawkę i wybrała numer przyjaciółki”.

Co może mieć wspólnego z Tobą opis zdjęcia? 

„Wzięłam osobisty konflikt, który miałam wiele lat temu i umieściłam go w innym kontekście. Niemniej jednak ostatecznie jest to dla mnie coś w rodzaju prawdziwej historii” - powiedziała. 

Amelie Deuflhard jest dyrektorem artystycznym Kampnagel w Hamburgu, największego w Europie centrum produkcji niezależnych sztuk performatywnych. W 2018 roku została uhonorowana tytułem „Europejskiego Menedżera Kultury Roku”.

Dział: Kobieta

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.