2023-01-31 10:44:55 JPM redakcja1 K

Dzieci straciły około 35% nauki w normalnym roku szkolnym podczas pandemii - sugeruje badanie

Nowy artykuł uzupełnia coraz więcej dowodów na to, że dzieci w wieku szkolnym na całym świecie doświadczyły znacznych opóźnień w postępach w nauce podczas pandemii Covid-19

Uczniowie „stracili około 35% normalnego roku szkolnego”, kiedy nauka na żywo została przerwana podczas kryzysu zdrowia publicznego, zgodnie z pracą opublikowaną w poniedziałek w czasopiśmie Nature Human Behaviour. Zamknięcie szkół miało na celu spowolnienie rozprzestrzeniania się koronawirusa, ale nowy artykuł sugeruje, że braki w nauce pojawiły się i utrzymywały w czasie. W pracy uwzględniono dane z 15 różnych krajów.

„Postępy w nauce dzieci w wieku szkolnym znacznie zwolniły podczas pandemii. Średnio dzieci straciły około jednej trzeciej tego, czego nauczyłyby się w normalnym roku szkolnym, a te braki w nauce pojawiły się dość wcześnie w czasie pandemii” – powiedział Bastian Betthäuser, autor pracy i badacz z Centrum Badań nad Nierównościami Społecznymi Sciences Po we Francji i Uniwersytetu w Oksfordzie w Wielkiej Brytanii. 

„Dzieci nadal nie odzyskały nauki, którą straciły na początku pandemii” - powiedział. Również „nierówności edukacyjne między dziećmi z różnych środowisk społeczno-ekonomicznych wzrosły podczas pandemii. Tak więc kryzys w nauce jest kryzysem równości. Dzieci ze środowisk defaworyzowanych były nieproporcjonalnie dotknięte zamykaniem szkół.”

Naukowcy dokonali przeglądu i analizy danych z 42 badań dotyczących postępów w nauce podczas pandemii w 15 krajach: Australia, Belgia, Brazylia, Kolumbia, Dania, Niemcy, Włochy, Meksyk, Holandia, RPA, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. Badania zostały opublikowane między marcem 2020 a sierpniem 2022 roku. Badacze przeprowadzili wstępne wyszukiwanie badań w kwietniu 2021 roku i dodatkowe wyszukiwania w lutym i sierpniu 2022 roku.

„Systematycznie przeglądaliśmy wszystkie istniejące badania dotyczące postępów w nauce dzieci szkolnych podczas pandemii Covid-19” – stwierdził Betthäuser. „I ważne jest, aby zauważyć, że większość istniejących badań pochodzi z krajów o wysokich i średnich dochodach, podczas gdy istnieje kilka badań z krajów o niskich dochodach.”

Dane wykazały, że braki w nauce podczas zamknięcia szkół i blokad w pierwszych dniach pandemii Covid-19 były prawdopodobnie "szczególnie wyraźne" dla dzieci z niskich środowisk społeczno-ekonomicznych, a postępy w nauce spowolniły bardziej w przypadku matematyki niż umiejętności czytania.

Dane ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii były „dość podobne” - oznajmił Betthäuser i przełożyły się na nieco więcej niż jedną trzecią roku szkolnego utraconych postępów w nauce, średnio.

Dokument ujawnia, że międzynarodowe dowody na straty w nauce podczas wczesnych dni pandemii odzwierciedlają doświadczenia amerykańskie, Thomas Kane, dyrektor wydziału Center for Education Policy Research na Uniwersytecie Harvarda, powiedział w e-mailu.

„Jedną z ważnych różnic jest to, że zdalne nauczanie miało nieproporcjonalnie negatywny wpływ na uczniów o wysokim ubóstwie w USA. To nie było tylko pandemia. Luki powiększyły się mniej w okręgach szkolnych, które szybciej powróciły do nauczania osobistego” – napisał Kane, który nie był zaangażowany w nowe badania. „Jeśli nie podejmiemy teraz zdecydowanych działań, straty w nauce będą najdłuższą i najbardziej niesprawiedliwą konsekwencją pandemii.”

Kane zasugerował, że okręgi szkolne podejmują kroki takie jak dodanie korepetycji i czasu na naukę poprzez rozszerzone programy letnie lub dłuższe lata szkolne.

Chociaż te dane dotyczące utraty nauki podczas pandemii nie są same w sobie nowe, nowa praca pokazuje, jak ustalenia były spójne, Susanna Loeb, profesor w Stanford University's Graduate School of Education, napisała w e-mailu.

„Uczniowie, średnio, są daleko w tyle za tym, gdzie byliby bez pandemii, a to zmniejszone uczenie się jest znacznie większe dla grup uczniów, którzy już byli bardziej prawdopodobne, aby zmagać się w szkole” - napisał Loeb, który również nie był zaangażowany w badania. 

W październiku wyniki z egzaminów 2022 US National Assessment of Educational Progress, często nazywanych „Kartą Raportową Narodu”, pokazały, że czwarto- i ósmoklasiści pozostali w tyle w czytaniu i mieli największy w historii spadek w matematyce w Stanach Zjednoczonych. Była to pierwsza krajowa ocena osiągnięć uczniów w ciągu trzech lat od pojawienia się Covid-19 i ujawniła niszczący wpływ pandemii na naukę.

Wyniki badania Pew Research Center, opublikowane w październiku, sugerują, że około 61% rodziców uczniów K-12 twierdzi, że pierwszy rok pandemii miał negatywny wpływ na edukację ich dzieci; 7% twierdzi, że miał pozytywny wpływ, a 28% twierdzi, że nie miał ani pozytywnego, ani negatywnego wpływu.

Wśród tych, którzy twierdzą, że pandemia miała negatywny wpływ na edukację ich dzieci, 44% twierdzi, że nadal tak jest, podczas gdy 56% twierdzi, że wpływ ten był tylko tymczasowy. W badaniu wzięło udział 3 251 rodziców.

„Naprawdę uważam, że rodzice powinni być zaniepokojeni brakiem nauki swoich dzieci w wyniku pandemii” – powiedział Loeb. „Mamy mnóstwo dowodów na to, że to, czego uczniowie uczą się w szkole, znacząco przyczynia się do ich późniejszego sukcesu - ukończenia szkoły średniej, pójścia na studia, a nawet możliwości na rynku pracy i ich długoterminowego dobrobytu. Rodzice mogą pomóc, zachęcając swoje dzieci do ponownego zaangażowania się w kontakty z kolegami z klasy i nauczycielami oraz w pozytywne nawyki uczenia się.”

Autor:
Jacqueline Howard | Tłumaczenie: Agata Jakubiak

Źródło:
https://edition.cnn.com/2023/01/30/health/covid-learning-loss-study-wellness

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się