Zdjęcie: https://www.newsinlevels.com/products/celebrity-beauty-brands-level-3/
Przerwa Rihanny podczas przerwy w meczu Super Bowl, by wytrzeć nos pudrem Fenty Beauty za 35 dolarów, była mocnym ukłonem w stronę faktu, że to jej firma makijażowa, a nie muzyka, uczyniła ją jedną z najbogatszych artystek wszechczasów.
Według szacunków Forbesa z 2021 r. Fenty jest wart 2,8 miliarda dolarów. Ponad 50 celebrytów i wpływów, od piosenkarki Lady Gagi po gwiazdę tenisa Naomi Osakę, próbowało powtórzyć sukces Rihanny z Fenty Beauty i wprowadziło marki kosmetyków, produktów do pielęgnacji włosów i pielęgnacji skóry w ciągu ostatnich trzech lat. Jednak niewielu zbliżyło się do takiego sukcesu.
Amerykański przemysł kosmetyczny jest szczególnie atrakcyjny ze względu na wysokie marże operacyjne i charakter wielu produktów codziennego użytku. Podobnie jak inne części sektora konsumenckiego, boom był również napędzany tanią reklamą cyfrową i niskimi stopami procentowymi. Jednak konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość i autentyczność marki, a kupujący po pandemii są bardziej zainteresowani pielęgnacją skóry niż makijażem. Dzięki recenzjom produktów w mediach społecznościowych wsparcie celebrytów nie ma znaczenia dla większości kupujących kobiet.