2024-04-02 09:13:11 JPM redakcja1 K

Kieszenie pełne marzeń: jak startup ze Seattle staje za równouprawnieniem w kwestii odzieży dla kobiet pracujących

Point of View, nowa marka odzieży damskiej założona przez dwie założycielki z doświadczeniem w Amazon, oferuje nie tylko kieszenie, które będą w stanie pomieścić smartfony, ale także inne udogodnienia, które mają sprawić, że kobiety będą mogły zabłysnąć w pracy niezwykłymi strojami, nie tracąc przy tym bardziej praktycznego zastosowania.

Fot. Point of View

Aditi Sinha pracowała w Amazon jako światowy lider marketingu Prime Day i innych globalnych wydarzeń związanych z gigantem w dziedzinie zakupów online, kiedy osiągnęła punkt krytyczny w pewnej kwestii.

"Jedna z moich koleżanek, będąca wiceprezesem w Amazon, przyprowadziła pewnego dnia swojego syna do pracy. Podczas gdy brała udział w jednym z ważnych dla firmy spotkań, pełnym pracowników wyższego szczebla musiała trzymać telefon w kieszeni swojego syna." powiedział Sinha. "Jej dwulatek miał sześć kieszeni w spodniach, a ona nie miała żadnej. Zastanawiam się, z jakiej racji tak oczywista nierówność ma miejsce”. Kobieta postanowiła więc wziąć sprawę w swoje ręce.

Taka była geneza Point of View, startupu ze Seattle zajmującego się odzieżą roboczą dla kobiet. Jego celem jest położenie kresu "nierówności kieszeni" dzięki stylowym projektom i kieszeniom wystarczająco dużym, aby pomieścić telefon.

Sinha założyła Point of View wraz z Sakiną Adeeb, która nadal pracuje jako starszy menedżer Amazon ds. produktu i technologii w zespole Alexa Shopping. Sinha w pełni poświęciła się pracy nad nowo założonym przedsiębiorstwem.


Sakina Adeeb, po lewej, i Aditi Sinha, po prawej, współzałożycielki startupu Point of View zajmującego się odzieżą roboczą dla kobiet. Fot. Point of View

Debiutancka kolekcja Point of View została niedawno wprowadzona na rynek i spotkała się z pozytywnym przyjęciem jako oferta skierowana bezpośrednio do konsumentów. Linia odzieży otrzymała od pierwszych klientów pozytywne opinie. Kolekcja obejmuje topy, sukienki, kurtki, spodnie i spódnice, zaprojektowane zgodnie z hasłem firmy "Pocket Pledge" (“Najważniejsze są kieszenie”). Podczas gdy większe kieszenie są na razie obiektem zaciekłych dyskusji, Sinha twierdzi, że ma nadzieję wywołać falę w branży mody damskiej. "Jestem dziewczyną z małego miasteczka, ale wierzę w siłę jednostki, która też może wprowadzić znaczące zmiany" - powiedziała Sinha, opisując swój sposób myślenia, który odziedziczyła po swojej mamie, lekarce, która poświęciła ponad 30 lat swojego życie zapewnieniu dostępu do wysokiej jakości opieki medycznej w odosobnionej wiosce, leżącej w pobliżu jej rodzinnego miasta w Indiach.

Sinha spędziła wczesne lata swojej kariery w brandingu i marketingu startupów, które później wyewoluowały w duże Indyjskie firmy. Było to, zanim rozpoczęła pracę dla Amazon, najpierw w Indiach, a następnie w Seattle. "Technologie to bardzo interesująca dziedzina. Wiele zawdzięczam czasowi spędzonemu w Amazon i innych startupach związanych z technologią. Dzięki nim "budowanie na skalę" jest teraz w moim DNA, a "obsesja na punkcie klienta" jest moją drugą naturą" - powiedziała. "Jednocześnie jednak, będąc kobietą, praca w branży technologicznej również wiązała się z wieloma wyzwaniami, a jednym z nich, które szczególnie mnie irytowało, było oczekiwanie, że kobiety będą bardziej starać się dopasować niż wyróżniać". Dodała: "W kobiecości jest siła i wierzę, że panie są w stanie wprowadzić w życie wiele wspaniałych pomysłów, kiedy tylko wyzwolą swoje prawdziwe ‘ja’".

Na podstawie swoich badań Sinha stwierdziła, że około 5% odzieży damskiej może pomieścić smartfon, w porównaniu z 85% odzieży męskiej. Nawet jeśli damska odzież robocza ma kieszenie, często są one tak małe, że są w zasadzie niepotrzebne. Sinha i jej zespół, w tym projektant mody z Indii, spędzili sześć miesięcy, pracując nad stworzeniem projektu, który by ich zadowolił. Skończyło się na tym, że zamysłem jest umieszczenie telefonu z przodu uda, aby uniknąć powstawania zbyt dużych wypukłości po bokach ud. Zbadali różne istniejące tkaniny, w tym te używane w odzieży sportowej, aby znaleźć materiał na uszycie kieszeni o wystarczającej rozciągliwości, aby pomieścić smartfon. Zdecydowali się na polikrepę, która jest między innymi wystarczająco mocna, aby utrzymać smartfon, ale też jest jednocześnie bardzo przyjemna w dotyku

Point of View spędził miesiące na doskonaleniu projektu kieszeni dla swojej nowej linii odzieży. Fot. Point of View

Kieszenie Point of View mają około 30 cm głębokości, co jest wystarczające, aby pomieścić najnowsze smartfony, które mają zwykle około 15 cm wysokości. Otwory kieszeni mają szerokość około 10 cm, co znacznie ułatwia dostęp. Celem jest upewnienie się, że smartfon może w pełni zniknąć w kieszeni, bez obawy, że będzie wystawał lub całkiem wypadanie. Sinha nie planuje poprzestać na kieszeniach. Firma bada również dodatkowe funkcje, takie jak rozciągliwy materiał, spodnie o regulowanej długości, ukryte guziki koszuli w celu wyeliminowania dziur i wbudowane uchwyty na ramiączka biustonosza.

Oprócz strony internetowej skierowanej bezpośrednio do konsumentów, firma bierze udział w wydarzeniach typu pop-up i jest otwarta także na inne sposoby promocji, by móc sprzedawać swoje produkty bezpośrednio I otrzymywać opinie od rzeczywistych osób. Jak na razie Point of View jest w stanie samodzielnie się utrzymać za pomocą zgromadzonych środków. Oprócz dwójki założycielek w Seattle, firma zatrudnia trzy osoby w Indiach, które nadzorują projektowanie, obsługę i logistykę.

Sinha twierdzi, że pomimo wszelkich wysiłków branży technologicznej w zakresie różnorodności i inkluzywności, zawsze można zdziałać więcej. "Wyobrażam sobie świat, w którym praktyczność w modzie damskiej jest czymś oczywistym, a nie luksusem" - powiedział Sinha - "i w którym małe zwycięstwa, takie jak równe kieszenie, symbolizują większe kroki w kierunku równości płci".

Dział: Kobieta

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE