Lekcje muzyki najwyraźniej promują wyniki w innych przedmiotach. Taki wniosek można było wyciągnąć z badania przeprowadzonego przez Uniwersytet w Amsterdamie. Naukowcy losowo wybrali dwie szkoły podstawowe w Holandii. W zajęciach muzycznych przygotowanych przez naukowców brało udział przez dwa lata, 150 uczniów. Podczas tych zajęć, uczyli się przykładowo wiedzy podstawowej o melodiach i rytmach, grali na instrumentach oraz wspólnie śpiewali.
Dobre warunki do skoncentrowanej pracy
Na początku i końcu badania dzieci zostały zbadane pod kątem wyników w pisaniu, czytaniu oraz arytmetyce. Na początku nie stwierdzono różnic między nimi, a kolegami z klasy. Pod koniec osiągnęły jednak znacznie lepsze wyniki w teście. „Nasze wyniki popierają tezę, że długoterminowa edukacja muzyczna poprawia wyniki w nauce”, piszą autorzy. Powodem jest prawdopodobnie to, że zajęcia muzyczne wzmacniają pewne umiejętności kognitywne, wliczając w to umiejętność planowania i kontrolę impulsów (jako warunek wstępny samodyscypliny i skupienia). Holandia planuje ponadto wprowadzić program nauczania, który został wykorzystany w badaniu, we wszystkich szkołach podstawowych do 2020 roku.
Dział: Dzieci
Autor: Frank Luerweg | Tłumaczenie: Kasandra Lis
Źródło: https://www.psychologie-heute.de/gesellschaft/artikel-detailansicht/39250-musikunterricht-macht-schlau.html
Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz