Najmodniejsza biżuteria to taka, która jest najbardziej rozpoznawalna. (Zdjęcie: Leif R Jansson / SCANPIX / TT)
Ta biżuteria jest daleka od subtelności. Ich ikoniczny design krzyczy luksusem i elegancją. Podczas roku 2024 sprzedaż biżuterii Cartier wzrosła o 11 procent. Sprzedaż biżuterii Van Cleef wzrosła o całe 49 procent, według raportu ze sklepu detalicznego The RealReal.
Rozpoznawalne style stały się modne
Jeden z największych czynników stojących za tym trendem jest to, że konsumenci szukają rozpoznawalnych marek luksusowych, tłumaczy Business Insider. Według Kelly McSweeney z The RealReal, te klasyczne style są nadal popularne, ponieważ reprezentują status i ekskluzywność. Na przykład poszukiwania za naszyjnikiem Cartier Juste un Clou wzrosły o 146 procent, co pokazuje, że ludzie są skłonni inwestować w biżuterię, która jest łatwa w rozpoznaniu dla świadomych w modzie.
Lata 90’ robią powrót
Jednocześnie jak trendy luksusowych biżuterii, widzimy również odrodzenie klasycznych, amerykańskich stylów oraz elementów bohemy. Poszukiwania za jeansami oraz skórzanymi frędzlami Levi’s wzrosły, a vintage’owy Diesel odnotował wzrost w popycie o całe 600 procent. Nawet można zauważyć powrót stylu „boho”, gdzie botki kowbojskie oraz klamry stają się bardziej popularne.
Od odzieży ulicznej do mody biurowej
Innym interesującym trendem jest zmiana z tradycyjnej odzieży ulicznej na bardziej wyrafinowaną i biznesową. Sprzedaż ubrań takich jak marynarki, spódnice oraz mokasyny wzrosła, podczas gdy marki takie jak Supreme i Off-White zmniejszyły swoją sprzedaż. To oznacza, że młodsze generacje coraz bardziej inspirują się bardziej eleganckim, profesjonalnym stylem, który przypomina ubrania biurowe z lat 90’. Podczas gdy niektóre trendy modowe zanikają, widzimy jak rozpoznawalna luksusowa biżuteria praz klasyczne style wciąż dominują. Wydaje się, że tęsknota za tradycją i ekskluzywnością prowadzi świat mody dalej, gdzie zarówno biżuteria jak i ubrania odzwierciedlają pragnienie, aby się wyróżniać i być częścią czegoś ponadczasowego.