Kolekcja AI Fashion Week Matilde Mariano zawierała miękkie kwiatowe nadruki i przezroczyste drapowania - estetyka zrealizowana powyżej w oversize'owej przezroczystej czerwonej koszuli sprzedawanej przez Revolve za 298 dolarów.
Początkowe wydanie obejmuje od 10 do 12 sztuk od każdego ze zwycięzców, od plisowanej sukienki z tafty o wartości 1598 dolarów po top z jednym ramieniem o wartości 228 dolarów. Wszystkie zostały zaprojektowane przy użyciu sztucznej inteligencji generatywnej i wyprodukowane przez Revolve. Niektóre z nich są dość tradycyjne, jeśli chodzi o odzież, takie jak czerwona minispódniczka lub skórzany trencz w kolorze pistacjowym. Inne jednak pokazują lekceważenie sztucznej inteligencji dla standardowej konstrukcji odzieży, jak cekinowa granatowa bluzka z ręcznie wciągającymi satynowymi rękawami i kształtem przypominającym bolerko, które wygląda tak, jakby zakrywało klatkę piersiową użytkownika tylko w cyfrowym świecie bez wiatru i ruchu.
Debiutancka kolekcja Ope zawierała ekstrawaganckie marszczenia i cekinowe elementy podkreślające sylwetkę.
x
Projektantka opisuje siebie jako "futurystkę, artystkę i ekspertkę od metaverse", powiedziała Revolve w oświadczeniu.
Dwie ze zwycięskich kolekcji pochodziły od projektantów bez doświadczenia w modzie. Zdobywca pierwszego miejsca, José Sabral, który nazwał swoją nową markę Paatiff, ma wykształcenie architektoniczne, podobnie jak zdobywczyni drugiego miejsca, Matilde Mariano, której marka nazywa się Molnm. Oboje pochodzą z Portugalii. Ostateczny zwycięzca, który nosi nazwę Opé Stylestar - która jest również nazwą jego marki, Opé - urodził się i wychował w Stanach Zjednoczonych i pracował w Betsey Johnson, zanim został stylistą. Celem jest umożliwienie zwycięzcom założenia marek, które mogą prowadzić niezależnie, jeśli tak zdecydują, powiedział Cyril Foiret, założyciel i dyrektor kreatywny Maison Meta.
Zwycięzcy zaprojektowali swoje kolekcje przy użyciu generatorów obrazu AI Midjourney i Stable Diffusion, a w niektórych przypadkach edytując je w Photoshopie. Aby wyprodukować fizyczne ubrania, każdy z nich spędził czas z zespołem Revolve w Los Angeles, pracując nad rozwojem produktu i pozyskiwaniem materiałów, według Nimy Abbasi, partnera w Maison Meta. Revolve sama zajęła się całą produkcją. "Technologia jest dużą przewagą konkurencyjną dla Revolve" - powiedział w komunikacie prasowym Michael Mente, współzałożyciel i współzałożyciel firmy. "Dzięki sztucznej inteligencji jesteśmy w stanie odkrywać nowych wschodzących projektantów, marki i trendy, z których jesteśmy znani, dostarczając je w wyjątkowy sposób".
Na zdjęciu ożywione stylizacje z kolekcji José Sabrala, która koncentrowała się na krętej odzieży wierzchniej o mokrym wyglądzie.
Na zdjęciu ożywione stylizacje z kolekcji José Sabrala, która koncentrowała się na krętej odzieży wierzchniej o mokrym wyglądzie.
Moda jest jedną z wielu branż, które starają się zbadać, w jaki sposób nowe narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji mogą być przydatne. Ze względu na zdolność technologii do szybkiego generowania wysokiej jakości obrazów, projektowanie jest jednym z zastosowań, w których może mieć największy wpływ. Marki takie jak Collina Strada i Heliot Emil należą do tych, które już testują te narzędzia. Jednak zdaniem Abbasiego jednym z kluczowych wniosków płynących z AI Fashion Week jest to, że technologia ta może również pozwolić ludziom, którzy niekoniecznie mają wykształcenie w dziedzinie mody, na tworzenie innowacyjnych projektów.
"Potrzebujesz wizji, kreatywności, a następnie musisz nauczyć się narzędzi" - powiedział.