04.06.2025 JPM Redakcja

920-konne Porsche ujawnione na Supercar Fest 2025

Nowy hypercar nie pojawia się codziennie, dlatego gdy RML Group zaprezentowało swój prototyp P39 na Supercar Fest, publiczność mogła liczyć na prawdziwą gratkę.

Zdjęcie: RIAD / RML Group

Sylwetka P39 może wydawać się znajoma – nic dziwnego, ponieważ powstał on na bazie Porsche 992.1 Turbo S. Hipersamochód został stworzony jako element obchodów 40-lecia firmy RML Group. Celem projektu było połączenie codziennej funkcjonalności modelu 992 z brutalną, torową bestią.

Michael Mallock, członek zarządu odpowiedzialny za dział Bespoke w RML, powiedział: „Od samego początku postawiliśmy sobie za cel stworzenie auta, które mogłoby zmieniać osobowość za naciśnięciem jednego przycisku – spokojne na drodze, dzikie na torze. Liczby mówią same za siebie, ale najbardziej ekscytuje mnie to, jak intuicyjnie i pewnie P39 się prowadzi, niezależnie od ustawień.”

We współpracy z Litchfield Motors, podwójnie doładowany silnik bokser został przeprojektowany – zastosowano przewody dolotowe i wydechowe o większej średnicy. Przebudowano również układ termiczny, dzięki czemu w trybach Sport i Sport+ silnik generuje imponujące 920 KM i 956 Nm momentu obrotowego. Aby kierowcy nie rozbili się od razu po uruchomieniu auta, RML wprowadziło też dwa inne tryby jazdy: tryb „Wet” (na mokrej nawierzchni) ogranicza moc do 600 KM, natomiast tryb „Normal” ustawia ją na 750 KM – idealnie do jazdy po drogach publicznych.

Paul Dickinson, CEO RML Group, dodał: „P39 to jeżdżąca demonstracja możliwości inżynieryjnych naszego działu technicznego. Dzięki integracji aktywnej aerodynamiki, przeprojektowanemu podwoziu i jednostce napędowej o mocy 920 KM, stworzyliśmy hypercar, który oferuje bezlitosne osiągi na torze, a jednocześnie świetnie sprawdza się na ulicach Londynu. To najczystszy wyraz 40 lat inżynieryjnej doskonałości, zamknięty w aucie, które z dumą nosi nasze logo.”

Chociaż P39 wciąż przypomina Porsche 992, nadwozie zostało całkowicie przeprojektowane z wykorzystaniem włókna węglowego w celu redukcji masy. Najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest ogromne tylne skrzydło, które zdecydowanie oddziela ten model od swojego porsche'owego pierwowzoru. Skrzydło zawiera elementy ruchome, sterowane elektronicznie, pozwalające na optymalizację docisku w zależności od sytuacji. W trybie torowym zwiększa docisk o imponujące 24%. Dla maksymalnych osiągów na prostych kierowca może uruchomić system redukcji oporu (DRS), który spłaszcza skrzydło i zmniejsza opór powietrza o 23%.

Zestaw aerodynamiczny można znaleźć na całym aucie, w tym z przodu, gdzie wysuwany splitter w trybie torowym wysuwa się do przodu o 75 mm. Dodatkowy wysięg pozwala na zmianę ciśnienia powietrza na nosie auta, dzięki czemu przednia oś staje się bardziej precyzyjna podczas pokonywania zakrętów. Dodatkowe elementy aerodynamiczne to m.in. kurtyny powietrzne wokół przednich kół, wycięcia w błotnikach, dyfuzor pod podwoziem oraz wentylowane tylne nadkola. Wszystkie te elementy razem zwiększają docisk aerodynamiczny z fabrycznych 1 432 N w Turbo S do 5 100 N w trybie drogowym i ponad 6 500 N w trybie torowym przy prędkości 150 mph (około 241 km/h).

Aby poradzić sobie z dodatkowymi siłami i ogromną mocą, konieczne były modyfikacje w podwoziu. Rozstaw kół został poszerzony, zastosowano nowe wahacze zawieszenia, a zmodyfikowane górne mocowania pomagają utrzymać odpowiednie kąty pochylenia kół. Dodatkowe sprężyny wspomagające pomagają znaleźć kompromis między osiągami na torze a komfortem jazdy po drogach publicznych. P39 wyposażono również w dedykowane amortyzatory dostarczone przez firmę R53 i dostrojone przez RML Group, a także w system hydraulicznego podnoszenia, który oferuje dwa ustawienia wysokości tylnej osi i trzy dla osi przedniej.

RML Group planuje zaprezentować prototyp hipersamichodu P39 podczas zamkniętego spotkania Supercar Driver Secret Meet na torze Silverstone, 17 czerwca. Letnie występy zostaną zakończone podczas Silverstone Festival w dniach 22–24 sierpnia. Jak sugeruje nazwa modelu, ten wyjątkowy samochód zostanie wyprodukowany w zaledwie 39 egzemplarzach.
 

Dział: Auto

Autor:
Trinity Francis | Mateusz Rega - praktykant fundacji: https://fundacjaglosmlodych.org/praktyki/

Źródło:
https://www.forbes.com/sites/trinityfrancis/2025/05/26/insane-920hp-porsche-based-hypercar-breaks-cover-at-supercar-fest-2025/

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE