GM przestaje przyjmować rezerwacje na Hummer EV
Elektryczny Hummer oferowany przez Chevroleta cieszy się dużym zainteresowaniem kupujących. Ale możliwości ich budowy są ograniczone.
Elektryczny Hummer oferowany przez Chevroleta cieszy się dużym zainteresowaniem kupujących. Ale możliwości ich budowy są ograniczone i teraz General Motors przestało przyjmować zamówienia na ogromne EV.
Między styczniem a czerwcem GM poinformował, że dostarczył mniej niż 400 egzemplarzy Hummera w wersji pickup. Planuje rozpocząć dostawy wersji SUV na wiosnę 2023 roku. Obecnie ma rezerwacje na około 45 000 pickupów i około 45 000 SUV-ów.
„Cieszymy się, że możemy powiedzieć, że ten niesamowity popyt doprowadził do tego, że rezerwacje Hummer EV są w tej chwili w pełni zajęte” – czytamy w oświadczeniu firmy.
GM nie jest w stanie powiedzieć, ile czasu zajmie dostarczenie wszystkich zamówionych w przedsprzedaży 90 000 Hummerów, ale jest to kolejny znak, że w miarę jak tradycyjni producenci samochodów dążą do zwiększenia sprzedaży i produkcji swoich pojazdów elektrycznych, popyt na nie jest znacznie większy niż podaż.
GM stawia sobie za cel produkowanie wyłącznie pojazdów o zerowej emisji do roku 2035, podobnie jak inni producenci samochodów. Częścią tej zmiany są zaostrzone przepisy dotyczące ochrony środowiska, które w niektórych przypadkach blokują sprzedaż samochodów napędzanych benzyną. Jednakże wysoki popyt jest też wynikiem dużego zapotrzebowania klientów.
GM właśnie ogłosił umowę na sprzedaż 175 000 pojazdów elektrycznych firmie Hertz, ale realizacja dostaw zajmie pięć lat. Ford ma „wieloletni bank zamówień” na pickupy EV, F-150 Lightning, a także na SUV-a Mustang Mach-E.
Ford przestał przyjmować rezerwacje na F-150 Lightning, gdy pod koniec 2021 roku portfel zamówień osiągnął 200 000. Dostawy elektrycznego pickupa rozpoczęły się w maju, a firma pracowała nad zwiększeniem produkcji a do końca sierpnia zbudowała i dostarczyła tylko 6800 pojazdów .
Nawet Tesla, największy na świecie producent pojazdów elektrycznych, który produkuje wyłącznie takie samochody, poinformował, że pod koniec czerwca miał tylko czterodniowy zapas.
Dużym problemem wszystkich producentów samochodów elektrycznych jest brak dużych akumulatorów litowych potrzebnych do zasilania pojazdów. Praktycznie wszyscy producenci samochodów ogłosili ogromne inwestycje w budowę fabryk akumulatorów do pojazdów elektrycznych, zazwyczaj z producentem akumulatorów jako partnerem. Większość z tych fabryk jest wciąż w budowie i wiele lat dzieli ich od wyprodukowania wystarczającej liczby akumulatorów, aby zaspokoić popyt.
Hummer EV nie będzie tani. Różne oferty wykończenia dają mu ceny początkowe od 84 650 USD do 104 650 USD.
Dział: Wiadomości Auto Świat
Autor:
Chris Isidore | Tłumaczenie: Natalia Nowaczyńska
Źródło:
https://edition.cnn.com/2022/09/22/business/gm-hummer-ev/index.html