2024-05-17 19:59:56 JPM redakcja1 K

Chiński Nio prezentuje rywala Tesli Model Y

Chiński producent pojazdów elektrycznych (EV) Nio zaprojektował pierwszy samochód nowej, tańszej marki Onvo, rzucając bezpośrednie wyzwanie najlepiej sprzedającemu się samochodowi Tesli.

Model L60 ma konkurować z Modelem Y Tesli. Zdjęcie: Reutera 

Z cenami zaczynającymi się od 219 900 juanów, SUV L60 jest o ponad 10% tańszy niż najpopularniejszy na świecie elektryczny Model Y Tesli, którego cena wynosi 249 900 juanów. W tym samym tygodniu prezydent USA Joe Biden ogłosił, że czterokrotnie zwiększy podatek importowy od samochodów elektrycznych z Chin. 

Podobnie jak inni producenci pojazdów elektrycznych, Tesla zmaga się ze spadkiem sprzedaży w obliczu silnej konkurencji ze strony chińskich marek. Pojazd został zaprezentowany w Szanghaju przez dyrektora generalnego Nio, Williama Li, który powiedział, że firma zamierza rywalizować z Modelem Y Tesli i Toyotą RAV4. „Wraz z rozwojem technologii i pogłębiającym się zrozumieniem ludzi dla inteligentnych pojazdów elektrycznych, nadszedł czas, abyśmy na nowo zdefiniowali nowe standardy dla samochodów rodzinnych” – powiedział Li.  

Firma rozpoczęła przyjmowanie zamówień na L60 i zamierza rozpocząć dostawy do września. Kierownictwo Nio stwierdziło, że planuje wprowadzić na rynek nowy model Onvo rocznie w ramach ekspansji na rynek samochodów rodzinnych. Marka ta mogłaby również pomóc Nio w budowaniu obecności poza granicami kraju. Stoi ona jednak w obliczu 100% ceł w USA i trwającego dochodzenia w sprawie subsydiów wszczętego przez Unię Europejską w sprawie importu pojazdów elektrycznych z Chin. Marki samochodów elektrycznych na całym świecie stoją w obliczu poważnych wyzwań związanych ze spadkiem sprzedaży i rosnącą konkurencją. 

W kwietniu Tesla zaczęła zwalniać ponad 10% swoich globalnych pracowników EV. Jeszcze w tym samym miesiącu firma ogłosiła, że jej zyski za pierwsze trzy miesiące roku spadły o ponad połowę w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W międzyczasie chiński BYD poinformował, że jego zyski spadły w wyniku słabszego popytu i wojny cenowej na największym rynku samochodowym na świecie. 

 

 

Dział: Świat

Autor:
João da Silva | Tłumaczenie: Aleksandra Cyparska

Źródło:
https://www.bbc.com/news/articles/ckr5rmg0d58o

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE