2024-06-01 02:44:41 JPM redakcja1 K

Chiński producent samochodów twierdzi, że jego nowe hybrydy przejadą 2100 km na jednym baku benzyny

Chiński BYD wprowadzi tę nową technologię hybrydową do pojazdów już od 13 775 dolarów.

Zdjęcie: Jade Gao/Getty Images

BYD jest obecnie najlepiej sprzedającym się producentem samochodów elektrycznych w Chinach, ale we wtorek firma zaprezentowała swoją najnowszą hybrydową technologię plug-in piątej generacji. BYD twierdzi, że pojazdy z tą technologią będą w stanie przejechać ponad 2100 km bez konieczności tankowania, zgodnie z doniesieniami Reutersa. BYD zamontuje tę technologię w pojazdach już od 13 775 dolarów. Oprócz pojemności zbiornika paliwa, BYD informuje, że te hybrydy osiągają spalanie na poziomie 81 mil na galon, nawet przy wyczerpanej baterii, zużywając zaledwie 2,9 litra (około trzech czwartych galona amerykańskiego) paliwa na 100 km. Zasięg 2100 km dotyczy pełnego baku i pełnej baterii. To, jak duży będzie musiał być zbiornik, aby osiągnąć ten wynik, pozostaje pytaniem, ale jeśli mówimy o standardowym 13-galonowym zbiorniku, musiałby on osiągać spalanie na poziomie 100 mil na galon łącznie. Wyobraź sobie jazdę z Nowego Jorku do Miami bez konieczności tankowania. Może to być możliwe, jeśli będziesz za kierownicą BYD Qin L lub Seal 06, które wykorzystają najnowszą technologię hybrydową DM. Niesamowicie długi zasięg nie jest głównym argumentem sprzedaży, ale pokazuje wydajność i praktyczność dobrej hybrydy plug-in. BYD twierdzi, że przeciętny użytkownik oszczędzi około 1337 dolarów rocznie na kosztach paliwa w porównaniu z prowadzeniem samochodu benzynowego o podobnych parametrach. 

Klienci oszczędzają również na początkowych kosztach. BYD obniżył ceny swoich hybryd plug-in o 10-22 procent w pierwszym kwartale tego roku. Przemysł motoryzacyjny zmierza w kierunku pojazdów całkowicie elektrycznych, ale ich adopcja przez konsumentów przebiega wolniej niż oczekiwano. W związku z tym, nadal skupia się na udoskonaleniu technologii hybrydowych benzynowych. W ciągu ostatnich trzech lat większość sprzedaży BYD stanowiły hybrydy plug-in, a w tym czasie sprzedano ich prawie 3,6 miliona. BYD jest największym producentem pojazdów elektrycznych na baterie w Chinach, ale obecnie nie ma planów sprzedaży samochodów w Stanach Zjednoczonych. Niemniej jednak ta najnowsza technologia hybrydowa jest intrygująca. Plug-in hybrydowa Toyota Prius Prime, która jest sprzedawana w USA, ma całkowity zasięg mniejszy niż połowę tego, co BYD obiecuje w swoich nowych pojazdach. Czy inni producenci samochodów będą w stanie dogonić technologię BYD? 

 

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Wymagane zalogowanie

Musisz być zalogowany, aby wstawić komentarz

Zaloguj się

INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE