2023-12-31 11:39:32 JPM redakcja1 K

Chińskie Xiaomi marzy o zbudowaniu samochodu „tak dobrego jak” Porsche i Tesla

Xiaomi zaprezentowało swój pierwszy samochód elektryczny, zaledwie kilka dni po tym, jak Huawei wprowadził na rynek swój własny, co pokazuje, że wysiłki chińskich gigantów technologicznych mające na celu włączenie się do wyścigu pojazdów elektrycznych zaczynają przynosić owoce.

CFOTO/NurPhoto/Getty Images

 

Xiaomi zaprezentowało w czwartek sedan SU7, dwa dni po tym, jak Huawei wprowadził na rynek SUV Aito M9. Obie firmy zyskały rozpoznawalność jako producenci smartfonów i innej elektroniki konsumenckiej, ale w ostatnich latach ujawniły duże ambicje w dziedzinie motoryzacji.

W 2021 roku Xiaomi ogłosiło, że zainwestuje 10 miliardów dolarów w ciągu następnej dekady w spółkę zależną skoncentrowaną na inteligentnych pojazdach elektrycznych.

Podczas czwartkowego wydarzenia startowego CEO Lei Jun powiedział, że firma wchodzi w „nową dekadę” i ma nadzieję stać się jednym z pięciu największych producentów samochodów na świecie w ciągu najbliższych 15-20 lat.

„To nowy punkt wyjścia dla Xiaomi, i jestem przekonany, że pewnego dnia w przyszłości na każdej drodze świata będą jeździły samochody Xiaomi.”

Podczas trzygodzinnej prezentacji Lei powiedział, że firma chce stworzyć „samochód marzeń, który dorówna Porsche i Tesla”.

Szybko jednak zdaliśmy sobie sprawę z trudności, jakie przed nami stoją - dodał. „Budowanie dobrego samochodu to nadal bardzo, bardzo trudne zadanie”, powiedział publiczności.

Jednak Lei zasugerował, że po kilku latach Xiaomi opracowało ofertę podobną do modelu Tesla Model S i Porsche Taycan Turbo, bezpośrednio porównując statystyki wydajności wszystkich trzech modeli na slajdzie pokazywanym na scenie.

Mark Rainford, komentator przemysłu motoryzacyjnego mający siedzibę w Szanghaju, prowadzący kanał na YouTube „Inside China Auto”, nazwał ofertę Xiaomi „wygraną”, przewidując, że będzie dobrze sprzedawać się w Chinach.

„Na papierze wygląda to bardzo przekonująco zarówno pod względem wydajności, jak i technologii”, powiedział, zauważając, że samochód łatwo może łączyć się ze smartfonami Xiaomi.

Tworząc produkt luksusowy, firma wydaje się również kierować swoje starania w stronę innego rynku, sugeruje Rainford.

„Jasne jest, że wierzą, że są równi (lub nawet lepsi) niż flagowe modele Porsche i Tesla, co jest bardzo ambitne dla marki, którą wielu uważa za bardzo silną markę elektroniki konsumenckiej, ale niekoniecznie postrzega jako markę premium”, dodał.

Xiaomi nie ujawniło ceny modelu podczas wydarzenia, chociaż Lei powiedział, że będzie „trochę wysoka”.

Debiut EV firmy ma miejsce w tym samym tygodniu, co premiera Aito M9 Huawei, pojazdu dla sześciu pasażerów w cenie początkowej 469,800 juanów (około 66,500 dolarów).

Huawei stwierdziło, że SUV ma „najlepszą przestrzeń w swojej klasie”, a firma wprowadziła premium funkcje, takie jak ekran projekcyjny zaprojektowany do odtwarzania wrażeń z oglądania filmu w kinie, nie powodując przy tym choroby lokomocyjnej u widza. Pojazd jest także wyposażony w fotele z funkcją masażu oraz podwójne podłokietniki, umożliwiające pasażerom relaks podczas podróży, dodano w oświadczeniu we wtorek.

Nowe pojazdy nadają się do zatłoczonego chińskiego rynku samochodowego — największego na świecie — który w ostatnich miesiącach był areną wojny cenowej z powodu zaciekłej konkurencji i dużych zapasów.

W zeszłym miesiącu Huawei wprowadziło również elektryczny sedan, który został zaprojektowany jako konkurencja dla Tesli Elona Muska (TSLA).

Dział: Świat

Autor:
Michelle Toh, CNN | Tłumaczenie: Jakub Grochowski

Żródło:
https://edition.cnn.com/2023/12/28/tech/xiaomi-huawei-ev-launches-intl-hnk/index.html

Udostępnij
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Treść wiadomości jest wymagana.


INNE WIADOMOŚCI


NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE