Elektryfikacja samochodów, a popyt na etanol
Dyrektor jednego z największych światowych producentów biopaliw twierdzi, że globalny ruch rządów i producentów samochodów dążący do zwiększenia elektryfikacji samochodów nie oznacza, że etanol stanie się martwym produktem.
Nie licząc popytu, który będzie nadal istniał w krajach produkujących biopaliwa i gdzie przyjęcie pojazdów elektrycznych jest znacznie wolniejsze, takich jak Brazylia czy Indie, istnieją branże, które będą musiały używać biopaliwa do zmniejszenia emisji, jeżeli elektryfikacja nie jest możliwa, powiedziała Paula Kovarsky, dyrektor ds. strategii w brazylijskiej firmie Raízen SA.
Nissan, Toyota i Volkswagen należą do producentów samochodów opracowujących technologię hybrydową, która wykorzystuje etanol do produkcji wodoru w samochodzie, gazu, który zasila silnik elektryczny.
Eksperci uważają, że ma to sens w miejscach takich jak Brazylia, gdzie istnieje szeroki system dystrybucji etanolu. Ze względu na to, że producenci samochodów mają jednak globalne plany produkcyjne, pojawiają się wątpliwości, czy produkowaliby samochody na potrzeby konkretnych regionów.
Kovarsky widzi wiele potencjalnych sposobów na wykorzystanie etanolu, przykładowo w odnawialnym paliwie lotniczym lub jako biopaliwo dla statków – w sytuacjach, w których baterie i elektryfikacja są trudne do wykorzystania.
Dział: Świat
Autor:
Marcelo Teixeira / Tłumaczenie: Natalia Warda